آفتاب
معاون فرهنگی قوه قضائیه:

شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف ایجاد جهان مجازی فعالیت می‌کنند

شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف ایجاد جهان مجازی فعالیت می‌کنند

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف ایجاد جهان مجازی فعالیت می کنند، گفت: شبکه‌های ماهواره ای مخاطب را عنصری می دانند که گویا در آن جهان مجازی زندگی و به آن اعتقاد پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، حجت الاسلام و المسلمین صادقی در همایش استانی ماهواره در آیینه حقوق و اخلاق، با بیان اینکه برای مقابله با ماهواره ابتدا باید با ماهیت و محتوی پوچ آن آشنا شویم گفت: ماهواره، رسانه‌ای دیداری و شنیداری است که به‌دنبال بازتعریف و بازتفسیر واقعیت هاست.

وی با اشاره به دیدگاه چارلی چاپلین، کمدین معروف آمریکایی در خصوص ماهیت تکنولوژی گفت: این کمدین معروف در فیلم، عصر جدید تکنولوژی را به معنای تبدیل انسان به ربات بیان می دارد که شکل یک دستگاه را به خود می گیرد و ماهیت خود را از دست می‌دهد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به نظرات دیگر متفکران مبنی بر اینکه رسانه‌ها هویت‌ساز هستند، افزود: بهترین زمان برای هویت‌سازی رسانه‌ها اوقات فراغت است که عالی‌ترین تاثیر را بر ذهن مخاطب می گذارد.

صادقی تصریح کرد: تکنولوژی ها، امروز فرهنگ را به سمت اصالت خود هدایت و بدین طریق مسخ فرهنگی را منجر می شوند.

وی با بیان اینکه در زندگی امروزی دارو جای دعا را گرفته است، گفت: در عصر جدید نیز دوست بازی‌ها جای صله رحم را گرفته است و این آسیبی جدی برای جامعه دینی ما بشمار می‌رود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف ایجاد جهان مجازی فعالیت می کنند ادامه داد: شبکه های ماهواره ای مخاطب را عنصری می دانند که گویا در آن جهان مجازی زندگی و به آن اعتقاد پیدا می‌کنند.

صادقی، سریال‌سازی با هدف اعتیادآوری را یکی دیگر از آسیب‌های ماهواره‌ای خواند و در خصوص چرایی سریال‌های پرقسمت در ماهواره افزود: دشمن با تولید سریال های پرقسمت به دنبال تغییر تدریجی باورهاست.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در ایجاد جهان مجازی موفق شدند مخاطب را به سمت تغییر ارزش‌ها، تمایلات، رفتارها و گفتارها سوق می‌دهند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه ژست دینی یکی دیگر از ترفندهای شبکه های ماهواره ای گفت: بدین طریق بسیاری از نمادهای دینی را مورد استفاده قرار می دهند.

صادقی به فیلم ترومن اشاره کرد و گفت: این فیلم ماهیت کار سینما و ماهواره را نشان می دهد؛ در این فیلم کودکی در استودیو با زندگی غیرواقعی بزرگ می شود اما بعد که متوجه می‌شود، سعی می‌کند از استودیو بگریزد لذا کار رسانه این است که انسان را آنگونه که می‌خواهد، بسازد.

وی با بیان اینکه جهان مجازی کار خدایگانی می کنند گفت: آن کسانی که این کار را می کنند می خواهند جای خدا باشند و مقررات انسانها را بنویسند و هدف بزنند.

انتهای پیام

کد N607976

وبگردی