آفتاب
امام جمعه بابل:

بودجه قرآنی کشور افزایش یابد

بودجه قرآنی کشور افزایش یابد

امام جمعه بابل گفت: خواسته ما از مسئولان نظام افزایش بودجه قرآنی کشور است.

امام جمعه بابل گفت: خواسته ما از مسئولان نظام افزایش بودجه قرآنی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف مازندران در این شهرستان، در جمع خبرنگاران گفت: از مجموعه اداره کل اوقاف مازندران به جهت برگزاری چنین مسابقاتی در بابل تشکر کرده و در کنار آن نیز نباید زحمات اداره اوقاف بابل را نیز نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین مسابقاتی بابل را معطر به عطر قرآن کرده است، افزود: این امر سبب آن می‌شود که خواهران و برادران هر کدام متناسب به توانایی و هنر خویش خود را به ساحت قرآن نشان داده و بهره لازم را از آن ببرند.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه این امر خود سبب ایجاد توجه و شوق به قرآن و زمینه آشنایی بیش از پیش با آن می‌شود، اظهار کرد: علی رغم همه عظمت و بزرگی، قرآن با نوعی مهجوریت چه در زمینه قرائت و چه در موضوعات دیگر رو به رو است.

وی با اشاره به اینکه چه در سطح شهرستان و چه در سطح استان جلسات بسیار کم تفسیر و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود، افزود: برگزاری چنین مسابقاتی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در خور و شایسته تقدیر است.

روحانی با اشاره به اینکه تنها تقاضایش توجه به مسائل فرهنگی در کنار دیگر امور است، تصریح کرد: در فصل بودجه ریزی و بودجه بندی برای سال آینده قرار داریم، با نگاهی به آمارها شاهدیم که بودجه خوبی برای مباحث عمرانی از سوی دولت در نظر گرفته می‌شود، این امر بسیار خوب بوده و دارای اهمیت بالایی است اما در کنار و در مقایسه با آن، بودجه در نظر گرفته شده برای امور و مباحث فرهنگی کم است لذا در این زمینه باید دقت بیشتری اعمال شود.

وی با اشاره اینکه باید به امور فرهنگی و دینی توجه شایسته شود، افزود: مردم انتظار دارند تا مسئولین بیشتر به نیازهای فرهنگی جامعه توجه کند، لذا در همین راستا بودجه در نظر گرفته شده برای مراکز و موسسات قرآنی باید افزایش یابد.

انتهای پیام

کد N607870

وبگردی