آفتاب

از لحاظ بودجه و نیروی انسانی به شدت در مضیقه هستیم

از لحاظ بودجه و نیروی انسانی به شدت در مضیقه هستیم

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: از لحاظ بودجه و نیروی انسانی به شدت در مضیقه هستیم. امیدواریم دولت و مجلس در جهت کمک به مردم قوه قضاییه را یاری کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری در خصوص پرونده رییس حلقه عرفان، اتهام افساد فی الارض وی و تکذیب خبر دیدار دادستان کل کشور با این فرد و همچنین اعتصاب غذای فرد مذکور سوال پرسید که محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: در رابطه با اعتصاب غذا که سوال کردند در حال حاضر چنین چیزی نیست. در مورد پرونده با اتهام افساد فی‌الارض نیز اطلاعی ندارم.

خبرنگاری درباره وضعیت نظارت بر معادن خصوصی و دولتی سوال پرسید که محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: بعضی معادن خصوصی هستند و نظارتی که منظور شماست وجود ندارد، اما اگر جرمی اتفاق بیفتد دستگاه قضایی ورود می‌کند. اگر معدنی هم دولتی باشد یا به نحوی از بودجه دولت استفاده کند دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد آن نظارت خواهند داشت.

خبرنگاری از میزان بودجه قوه قضاییه در سال آینده سوال پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: هنوز نمی‌دانیم بودجه قوه قضاییه چقدر خواهد بود، اما با توجه به ماموریت‌هایی که به عهده قوه قضاییه است و هر روز وظایف این دستگاه سنگین‌تر می‌شود، از لحاظ بودجه و نیروی انسانی به شدت در مضیقه هستیم. ما امیدواریم دولت و مجلس در جهت کمک به مردم قوه قضاییه را یاری کنند.

خبرنگاری از وضعیت پرونده‌ای موسوم به «حسین کشان» سوال پرسید که سخنگوی قوه قضاییه در این‌باره گفت: متاسفانه اصلا این خبر به صورت خلاف منتشر شده بود و عبارتی که شما به کار بردید وجود نداشت. البته تخلفی صورت گرفته بود منتها اصلا چنین قصدی که شما بیان کردید وجود نداشت.

محسنی‌اژه‌ای افزود: اقدامی که صورت گرفته بود اقدام خوبی نبوده است اما ما چرا به دست خودمان خبری درست می‌کنیم و بعد هم به آن پر و بال می‌دهیم.

خبرنگاری در رابطه با صحبت‌های آیت‌الله علم الهدی مبنی بر اینکه ییلاق و قشلاق میرحسین موسوی و مهدی کروبی به راه است و این افراد تحت نظارت به شمال هم می‌روند توضیح خواست که محسنی اژه‌ای گفت: چرا در این رابطه از من سوال می‌کنید؟ این بحث قضایی نیست.

انتهای پیام

کد N607847

وبگردی