آفتاب

مناظره انتخاباتی در ژاپن

مناظره انتخاباتی در ژاپن

نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) همزمان با رویارویی با شش حزب اپوزیسیون در یک مناظره پیش از آغاز کمپین انتخاباتی ماه جاری میلادی، حملات و انتقادهای آن‌ها را علیه مدیریت اقتصادی و سیاست‌هایش رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن 20 نوامبر مجلس سفلی پارلمان را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد تا سیاستهای اقتصادی‌اش را با حمایت مردم پیش ببرد.

این انحلال از سوی بسیاری تلاش‌ نخست وزیر برای پاکسازی کابینه است که با یکسری رسوایی‌های مالی از زمان تغییر در سپتامبر سال جاری میلادی مواجه بوده و همچنین آبه قصد دارد تا زمینه را برای ماندن در قدرت چهار سال دیگر تمدید کند.

نخست وزیر ژاپن در جریان مناظره گفت که اقتصاد و اشتغال از زمان روی کار آمدنش در دو سال قبل بهبود یافته و قول داد تا به سیاست‌هایش در زمینه اقتصاد ادامه دهد اگرچه انتقادهایی به وی وارد است.

اگرچه در سال‌های اخیر احزاب اپوزیسیون به گروه‌های جداگانه تقسیم شده‌اند اما نظر سنجی‌های اخیر نشان می‌دهد رای دهندگان به شدت به شغل و اقتصاد تمایل دارند؛ همان مواردی که آبه بر آن‌ها تمرکز دارد.

انتهای پیام

کد N607807

وبگردی