آفتاب
در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق

لاریجانی: اقدامات کنونی ائتلاف علیه داعش از کارآیی لازم برخوردار نیست

لاریجانی: اقدامات کنونی ائتلاف علیه داعش از کارآیی لازم برخوردار نیست

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات کنونی ائتلاف علیه داعش از کارآیی لازم برخوردار نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، نیکلای ملادنف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق ظهر دوشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش سازمان ملل در عراق، گفت: سازمان ملل متحد می‌تواند با کمک به کشورهای منطقه در برقراری آرامش در عراق نقش بسزایی ایفا نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اقدامات کنونی ائتلاف علیه داعش از کارآیی لازم برخوردار نیست، گفت: عملیات نظامی و حملات هوایی بدون طرح سیاسی مشخص علیه داعش هیچ‌گونه کمکی به تثبیت امنیت در عراق نخواهد کرد و در عمل به تقویت این گروه تروریستی منجر خواهد شد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش مشکلات اقتصادی، اجتماعی در عراق را از جمله عوامل مهم گسترش ناامنی در این کشور خواند و تصریح کرد: مبارزه با فقر و بیکاری و مشارکت همه گروه‌های سیاسی عراق در دولت جدید عراق می‌تواند به ایجاد امنیت و پیشرفت در عراق کمک نماید و سازمان ملل در این راستا وظیفه سنگین و دشواری بر عهده دارد.

لاریجانی همچنین بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و صلح پایدار در عراق تأکید کرد و افزود: ناامنی در عراق سبب ناامنی در منطقه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از هر گونه کمکی برای برقراری امنیت و ایجاد آرامش در عراق دریغ نخواهد کرد.

وی در پایان بر ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه بویژه عراق با کمک سازمان ملل در حل مشکلات مسائل زیست محیطی از جمله حل مشکل گرد و غبار تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این دیدار نیکلای ملادنف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق با تقدیر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت عراق در زمینه‌های گوناگون بویژه بعد از تحولات اخیر در این کشور، گفت: اقدامات ایران همواره در جهت ثبات و امنیت و حل مشکلات اقتصادی مردم عراق بوده است.

نیکلای ملادنف با اشاره به بحران‌های موجود در منطقه بویژه عراق، افزود: باید از طریق قطعنامه‌های سازمان ملل و نشست‌های منطقه‌ای در جهت مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه و عراق اقدام کرد.

وی در پایان کمک همسایگان عراق را در برقراری امنیت در این کشور بسیار مهم دانست و افزود: برقراری توازن میان اقوام و گروه‌های سیاسی در عراق و بازسازی و احیاء روابط عراق با همسایگانش می‌تواند به روند توسعه پایدار و آرامش در عراق کمک نماید.

انتهای پیام

کد N607753

وبگردی