آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

آل خلیفه مشروعیتی در بین مردم بحرین ندارد

آل خلیفه مشروعیتی در بین مردم بحرین ندارد

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به حمله رژیم آل‌خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم گفت: این اقدام زشت آل خلیفه از ترس از دست رفتن مشروعیت نداشته آنها در بین مردم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی گفت: در این جهان خداوند متعال برای هر فردی وظایفی را تعیین کرده است که آشنایی به این وظایف نقش مهمی در سعادت آنها دارد.

وی گفت: این وظایف گاهی اجتماعی و گاهی فردی هستند،؛ به همین تناسب حکومت‌ها نیز وظایفی در قبال مردم خود دارند که حکوت اسلامی به دلیل برخورداری از مکتب اسلام وظایف خاصی نسبت به مردم خود دارد.

این استاد حوزه بیان کرد: در حکومت اسلامی نسبت‌ها تفاوت دارد و حاکمان در واقع خدمتگزاران مردم هستند و به آنها مسئول گفته می‌شود؛ آنها در کنار علما و مراجع دینی هستند علما در امور دینی به مردم خدمت می‌کنند و راه درست را به آنها نشان می‌دهند، این مسیر در طول تاریخ طی شده است.

وی بیان کرد: این مسیر نورانی را نیز این علما از پیامبر و اهل بیت(ع) گرفته‌اند و این مسیر را با دو گوهر ارزشمند قرآن و اهل بیت(ع) طی می‌کنند؛ پیامبران و اهل بیت(ع) نیز در راه انجام این وظیفه به شهادت رسیده و رنج‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «نصایح قرآن و بیانات حضرات معصومین(ع) برای هدایت مردم است» گفت: متاسفانه همیشه گروهی از مردم از این پندها نصیبی بر نمی‌گیرند و به این نصایح گوش نمی‌دهند.

وی گفت: متاسفانه در دنیای امروز ابرقدرت‌هایی هستند که منافع و نگاه خود را به زور می‌خواهند به همه دنیا دیکته کنند و کسانی که به دنبال عدالت هستند در مقابل آنها می‌ایستند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید با اشاره به حمله رژیم آل‌خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم در بحرین افزود: این کارهای رژیم آل خلیفه از ترس از دست رفتن «مشروعیت نداشته» آنها در بین مردم و علماست، آنها می‌خواهند به زور این مشروعیت را بدست بیاورند و به همین خاطر به منزل این عالم شجاع حمله کردند.

وی گفت: دشمنان از ولایت فقیه می‌ترسند و امروز به برکت همین ولایت فقیه است که آسایش و امنیت در این کشور موج می‌زند و خوشبختانه با تکیه بر همین ولایت در مقابل همه زورگویان جهان نیز ایستادگی کرده است؛ آنها سعی می‌کردند با دانش ایرانی در مقابل ایرانی‌ها بایستند ولی امروز جوانان ما کارهایی کرده‌اند که آنها جرات حمله به ایران را ندارد.

انتهای پیام

کد N607719

وبگردی