آفتاب

عصبانیت رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از شایعات "بی‌اساس" درباره وی

عصبانیت رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از شایعات "بی‌اساس" درباره وی

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از شایعات گسترده بی‌ پایه و اساس که نه تنها دولت وی بلکه زندگی خصوصی او را احاطه کرده است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "پارک گئون های"، رئیس جمهور کره‌جنوبی درباره این شایعات گفت: ادعاهای بی‌اساس بسیاری وجود دارد. اکنون زمان گفتن حقیقت است تا مردم بیش از این گیج نشوند.

در تازه‌ترین شایعات که توسط یک روزنامه محلی منتشر شده است، عنوان شد که دستیار سابق پارک گئون های که سمت رسمی‌ای در دولت نداشته در امور کشور دخالت می‌کرده است. این روزنامه محلی با اشاره به مدارک دفتر داخلی ریاست جمهوری معتقد است که دستیار پارک از مقامات ارشد ریاست جمهوری گزارش می‌گیرد. این روزنامه همچنین خواستار برکناری رئیس دفتر فعلی پارک شده است.

در همین حال کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی این مدارک را نادرست خواند و همزمان دادستانان دولتی تحقیقاتی را درباره چگونگی آغاز این شایعات آغاز کرده‌اند.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین اعلام کرد، در این تحقیقات اگر شایعه‌ای دروغین و تهمتی وجود داشته باشد کسانی که آن را مطرح کرده‌اند مجازات خواهند شد.

این اتفاقات چند روز پس از آغاز دادرسی به اتهام یک روزنامه ژاپنی مبنی بر تهمت زدن به پارک رخ داده است. در همین حال سازمان گزارشگران بدون مرز از محاکمه این روزنامه نگار ژاپنی انتقاد کرده است.

انتهای پیام

کد N607580

وبگردی