آفتاب

یورش نیروهای امنیتی سعودی به منازل مسکونی در شرق عربستان

یورش نیروهای امنیتی سعودی به منازل مسکونی در شرق عربستان

تسنیم نوشت:

نیروهای امنیتی در شهرهای التاروت و العوامیه به منازل مسکونی مردم یورش برده و تعدادی از جوانان این دو منطقه را بازداشت کرده‌اند.
به گزارش  پایگاه خبری احرار الحجاز، بر اساس گزارش‌های واصله از برخی مناطق عربستان، نیروهای امنیتی در شهرهای التاروت و العوامیه به منازل مسکونی مردم یورش برده و تعدادی از جوانان این دو منطقه را بازداشت کرده‌اند.

برخی فعالان پایگاه‌های اجتماعی در این خصوص گزارش دادند،‌ نیروهای امنیتی به منزل "باسم القدیحی" در جزیره التاروت که پیشتر به دست نظامیان سعودی به شهادت رسیده بود یورش برده و با ایجاد رعب و وحشت چند تن از بستگان او را بازداشت کردند.

همچنین نیروهای امنیتی توسط خودروهای زرهی خود اقدام به برپایی ایست بازرسی در شهرهای "العوامیه" و "الناصره" کرده و جهت ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان این مناطق اقدام به شلیک هوایی  پراکنده کردند.

فعالان عربستانی تاکید کرده‌اند که تعدادی نوجوان نیز در میان افراد بازداشت شده وجود دارند و یکی از آنان تنها 15 سال سن دارد.

مناطق شرقی عربستان که ساکنان آنها غالبا از شیعیان هستند. مردم این مناطق تاکنون شاهد نا آرامی‌های فراوانی بوده‌اند، علی رغم سرکوب بسیار شدید از سوی نظامیان سعودی همواره به خیابان‌ها آمده و دست به اعتراض‌های مسالمت آمیز زده‌اند.

بسیاری از مردم عربستان همچون "باسم القدیحی" که نیروهای امنیتی شب گذشته به منزل او یورش بردند، در همین اعتراضات مسالمت آمیز به ضرب گلوله نظامیان سعودی کشته شده‌اند.

52261

کد N607393

وبگردی