آفتاب
آشتیانی:

بعید است "ناطق نوری" هادی جریان اصولگرا در آینده باشد

بعید است "ناطق نوری" هادی جریان اصولگرا در آینده باشد

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هدایت جریان اصولگرا در انتخابات آینده مجلس از سوی ناطق نوری را بعید دانست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره انتشار اخباری مبنی بر تلاش برای بازگرداندن ناطق نوری به عنوان شخصیت محوری در جریان اصولگرایی اظهار کرد: با توجه به مواضعی که آقای ناطق نوری در چند سال گذشته داشته، بعید است که اصولگرایان مجددا به ایشان اعتماد کنند. ضمن این‌که افراد دیگری در جریان اصولگرا هستند که می‌توانند در راس این جریان قرار گیرند.

وی درباره انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز گفت: دوستان جامعه روحانیت به دنبال این هستند که آقای موحدی کرمانی یا فرد دیگری که مدیریت داشته باشد و بتواند این بار سنگین را به دوش بکشد را به عنوان دبیرکل انتخاب کنند.

وی با اشاره به نقش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در رهبری جریانات اصولگرایی، تصریح کرد: در حال حاضر نیز این دو تشکل روحانی در حال انجام کارهایی برای انتخابات مجلس آینده و مجلس خبرگان هستند. از جمله آقای تقوی جلساتی برای جمع کردن اصولگرایان و امر به وحدت داشته و در استان‌ها هم به این فکر افتاده‌اند و ائتلاف‌هایی مثل ائتلاف‌های انجمن‌های اسلامی ایجاد شده است.

آشتیانی با اشاره به تشکیلات 6+5 اصولگرایان برای انتخابات مجلس هشتم، اظهار کرد: اگر مجددا این شاکله تشکیل شود به اضافه تشکیلاتی که آقای تقوی ایجاد کرده و تشکیلات آقای مصباح، کم‌کم با نشست‌هایی که برگزار می‌شود تشکل محکمی را ایجاد خواهد کرد تا ان‌شاءالله کارها برای انتخابات مجلس آینده با درایت و منطق پیش برود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره احتمال به دست گرفتن رهبری جریان اصولگرا از سوی تندروها نیز تاکید کرد: گاهی به بعضی دوستان ما مارک تندرو می‌زنند و البته ممکن است در بین برخی گروه‌ها افراد تندی وجود داشته باشند اما آن‌ها هم در فراز و نشیب‌ها توجه دارند که تندروی و افراطی‌گری ضررهایی دارد که نمی‌توان آن را جبران کرد.

وی در پایان گفت: بعید است افراد تندرو در جریان اصولگرا در شاکله اصلی رهبری این جریان دعوت شوند. اگر هم کسانی از این دست باشند با توجه به حضور افراد جا افتاده و متین برای رهبری جریان اصولگرا مشکلی پیش نمی‌آید.

انتهای پیام

کد N607287

وبگردی