آفتاب

قدردانی رئیس سازمان تبلیغات از آیات عظام مکارم‌شیرازی و سبحانی

قدردانی رئیس سازمان تبلیغات از آیات عظام مکارم‌شیرازی و سبحانی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی به دلیل برگزاری کنگره جهانی تکفیری‌ها قدردانی کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی به دلیل برگزاری کنگره جهانی تکفیری‌ها قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در نامه‌ای به آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی رئیس کنگره جهانی جریان‌های تفکیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام و آیت‌الله جعفر سبحانی دبیر علمی این کنگره، ضمن بیان نقش بی‌بدیل مرجعیت شیعه در بیداری جامعه و نیز تبیین بخشی از جنایات تکفیری‌ها، از اهتمام این دو مرجع تقلید در برگزاری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری قدردانی کرد.

در نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که به صورت جداگانه خطاب به آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی نوشته شده، آمده است:

«نقش بی‌بدیل مرجعیت و روحانیت شیعه در هدایتگری و بیداری جامعه در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست.

جهان اسلام امروز شاهد حوادث تلخ و رخدادهای اسفباری است که از سوی دشمنان اسلام به سرکردگی صهیونیزم و استکبار جهانی طراحی و حمایت می‌شود.

جریان افراط گرایی تکفیری با شعار توحید و ادعای واهی مبارزه با شرک، وحشیانه‌ترین جنایات را مرتکب می‌شود و زنان و کودکان بی‌گناه را به فجیع‌ترین شکل قتل عام می‌کند.

این جنایات هولناک که به نام اسلام و شعار توحید اتفاق می‌افتد، علاوه بر ایجاد ناامنی و آشفتگی و کشتار در درون امت اسلامی و تحقق اهداف شوم صهیونیزم، چهره اسلام عزیز را که پیام‌آور عقلانیت و مظهر رحمانیت خداوند کریم است مخدوش نموده و به صورت یک دین خشن به جهان معرفی می‌کند.

رسالت عظیم روحانیت و علمای اسلام و به خصوص روحانیت و مرجعیت شیعه امروز در تبیین و معرفی انحراف و گمراهی این جریان‌های تکفیری متبلور است.

برگزاری کنگره بین‌المللی جریان‌های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، در شهر مقدس قم ابتکاری بی‌سابقه و ارزشمند بود که آثار و برکات فراوانی نظیر هم اندیشی علمای اسلام، ایجاد حرکت عظیم علمی در مبارزه با جریان افراط گرایی تکفیری، اتحاد و همبستگی اندیشمندان جهان اسلام در مقابله با سیاست‌های شیطانی صهیونیزم بین‌المللی، دفاع همه جانبه علمی و مستند به نصوص مستحکم دینی از معارف نورانی اسلام و قرآن بود.

این افتخار بزرگ و این حرکت عظیم و مقدس به همت حضرتعالی که پرچمدار و پاسدار اندیشه نورانی مکتب اهل بیت علیهم السلام هستید، مایه مباهات و سرافرازی همه امت اسلامی و به خصوص حوزه‌های علمیه است و الگویی شایسته برای همه اندیشمندان و متفکران جهان اسلام است.

بدین وسیله، ضمن اعلام مراتب سپاس و قدردانی، طول عمر باعزت و سلامت وجود مبارک را از پیشگاه خداوند متعال خواستارم.»

انتهای پیام

کد N607246

وبگردی