آفتاب

سیدحسن نصرالله به نوری مالکی چه گفت؟

سیدحسن نصرالله به نوری مالکی چه گفت؟

ایسنا نوشت:

منابع وابسته به نوری مالکی اعلام کردند که وی در جریان سفر به لبنان به دیدار سید حسن نصرالله رفته و به اطلاع او رسانده است که در حال حاضر مشکلاتش با حیدر العبادی حل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع وابسته به نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق که در گذشته پست نخست‌وزیری این کشور را بر عهده داشت، در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کردند که وی به اطلاع سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان رسانده است که در آغاز سوءتفاهمی نسبت به دولت حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق وجود داشت اما روابط میان وی و العبادی در حال حاضر بسیار عالی است و تمامی مشکلات حل شده است.

منابع تصریح کردند: سید حسن نصرالله با تقدیر از شجاعت نوری مالکی و موضع‌گیری‌های وی علیه آمریکا و عربستان از پایبندی وی به حفظ حاکمیت عراق و تمامیت این کشور و مخالفت با تشکیل اقلیم‌ها استقبال کرده است.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که نوری مالکی با تشکیل اقلیم‌ها مخالفت کرد و این اقدام علی‌رغم آن صورت گرفت که وعده‌های بسیاری به وی از جمله تصدی پست نخست‌وزیری برای سومین بار داده شد تا وی در مقابل در خصوص مسائل نفتی به نفع کردها کنار بکشد و با یک طرحی جهت تشکیل یک اقلیم سنی‌نشین موافقت کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد که ایجاد اقلیم سنی به عنوان بخشی از طرحی با هدف اشغال بخشی از سوریه و عراق و الحاق این مناطق به اردن بود تا رویای رژیم صهیونیستی مبنی بر تشکیل سرزمین جایگزین برای فلسطینی‌ها به منصه ظهور برسد.

منابع افزودند: سید حسن نصرالله از نوری مالکی خواست تا به فعالیت خود در عرصه سیاست ادامه دهد و برای تقویت ائتلاف دولت قانون عمل کند و به تحکیم وحدت علیه طایفه‌گرایی و تقسیم و تجزیه عراق بپردازد.

5252

کد N607192

وبگردی