آفتاب
نماینده ملایر:

در مذاکرات به منش مدرس توجه شود

در مذاکرات به منش مدرس توجه شود

نماینده مردم ملایر در مجلس با تأکید بر لزوم تقویت رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار کرد: تقویت و پررنگ کردن رویکرد اقتصاد مقاومتی باعث می‌شود که حریفانی که بهره‌ای از اصول جوانمردی و انسانی نبرده‌اند، نشانه‌ای غلط در مذاکرات دریافت نکرده و تصور نکنند که دولت منتخب ملت از سر استیصال و ضعف به مذاکرات روی آورده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد آریایی نژاد در نطق میان دستور امروز خود در صحن علنی مجلس با گرامیداشت سالروز شهادت مدرس و روز مجلس، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته دو رویداد مهم در عرصه داخلی و خارجی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به انتخاب وزیر علوم در هفته گذشته، اظهار کرد: رعایت تقوای سیاسی در عمل توسط مدیران نظام که به سهولت در دستورات دین اسلام وسیره معصومین (ع) قابل استخراج و استنباط است باید انجام شود.

آریایی نژاد اضافه کرد: در نظام مردم‌سالار طی انتخابات با توجه به شرایط، زمان، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ مردم به نوعی رأی و نظر خود را اعمال می‌کنند که منجر به تغییر و تحولاتی در سطح مدیران قوه مجریه و مقننه می‌شود اما این تغییرا ت و تحولات باید در سطوح بالا باقی بماند نه در بدنه قوه مجریه که منجر به شروع چیزی به نام تجربه‌ها از صفر شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان این‌که این مهم نیازمند استفاده از تضارب آرای کارشناسان با شرح صدر و تحمل بالا است، گفت: انتخاب مدیران در بدنه قوه مجریه نیازمند به تربیت و انتصاب مدیران و کارشناسانی است که متعهد و متخصص بوده و در اجرای تصمیمات اخذ شده امانت‌دار باشند.

وی با بیان این‌که این شرایط یک حالت ایده‌آل برای نظام مردمسالار است، خاطرنشان کرد: یارگیری سیاسی و انتخاباتی در سطح قوه مجریه از آفات و آسیب‌های این روند محسوب می‌شود. یارگیری‌های سیاسی و انتخاباتی یا برای تأثیر در انتخابات دوره بعد یا متأثر از وعده‌های انتخاباتی ایام تبلیغات است که این مشکل به استقلال قوا ضربه وارد می‌کند و موجب دوری از تقوای سیاسی و از بین رفتن اخلاص‌ها می‌شود.

آریایی نژاد تصریح کرد: این مهم باید نظام آموزش عالی و دستگاه‌های مسئول را وادار به اشاعه اخلاق و تقوای سیاسی و پرورش داورانی عادل و مقبول همه جناح‌ها و گروه‌های متعهد به نظام و ولایت در عرصه اخلاق کند.

وی با بیان اینکه واکنش افکار عمومی جامعه به تغییرات وسیع طیفی و جناحی واکنشی منفی است، اظهار کرد: راهکار جلوگیری از این اتفاق تعریف دقیق نظام جذب و بکارگیری و نظام ترفیع در کلیه وزارتخانه‌ها نهادها و ادارات است.

نماینده مردم ملایر با بیان این که امروز زمان آن رسیده است که طرحی جامع و منسجم مطرح شود و طی آن از دولت خواسته شود تا برای رسیدن به حق از وسایل و روش‌های ناحق و باطل استفاده نکنیم، گفت: گاه مدیران و وزرایی نصب شده‌اند که جزو برترین و کارآمدترین نیروهای وزارتخانه نبوده‌اند.

آریایی نژاد همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای به خاطر حفظ صلابت و اقتدار نظام اسلامی و رعایت مواضع استراتژیک نظام و دفاع از ملت و منافع ملت ایران، اعلام می‌کنم که تکمیل این روند بر عهده دولت است.

وی بر ضرورت تقویت و پررنگ کردن رویکرد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و با بیان این‌که باید در این زمینه به منش مدرس توجه شود، گفت: ریشه‌های فرهنگی عمیق و استوار و ادبیات و اصول اقتصاد مقاومتی ملت مقاوم ایران در رمضان و محرم و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به خوبی روشن شده است، مهم تبدیل این ادبیات به راهبرد مطابق با نیازهای جامعه است.

وی رکود و تورم و همچنین اسراف و تجمل را از جمله مشکلات موجود دانست و اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که در تبیین فرهنگ تولید و قناعت در فرآیند تعلیم و تربیت نسل جدید موفق نبوده‌ایم و حتی دروعده‌هایمان به گونه‌ای به مطالبات اقتصادی، فردی و اجتماعی دامن زده‌ایم که عرصه را به کارهای فرهنگی اساسی همچون تغییرات بنیادی در نظام آموزش و پرورش و تربیت نسلی کارآفرین و مولد تنگ کرده‌ایم.

آریایی نژاد در ادامه نطق میان دستور خود با اشاره به حوزه انتخابیه خود گفت: از مسئولین اجرایی می‌خواهیم که در رفع مشکلات مردم پرتحرک‌تر باشند و توجه خود را به جای کارهای تبلیغاتی و انتخاباتی آینده بر مشکلات مردم متمرکز کنند.

نماینده مردم ملایر با بیان این‌که متأسفانه تا این لحظه خواسته‌های به حق مردم در روستاها و شهرهای کوچک در عرصه بهداشت و درمان به خوبی اجابت نشده است، تأکید کرد: از وزیر محترم بهداشت و همچنین مسئولان استان و شهرستان می‌خواهیم که به این موضوع جامه عمل بپوشند.

وی کسری بودجه آموزش و پرورش را از دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود دانست و تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه زیربنایی و مولد نیازمند توجه بیشتر مجلس و دولت است.

آریایی‌نژاد، پارتی بازی و ابهام در استخدام‌های نیروی انسانی در ادارات را از دیگرمعضلات موجود دانست و اظهار کرد: از کمیسیون اجتماعی مجلس درخواست می‌کنم که هرچه سریع‌تر طرحی را که اینجانب به همراه همکارانم ارائه داده‌ام رسیدگی کنند و به مجلس ارائه دهد تا در دولت اجرایی شود.

وی در پایان با تأکید بر گسترش صنایع در شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: به داد باغداران و تولیدکنندگان کشمش ملایر برسید که حقشان با ارزان خریدن محصولشان از بین می‌رود.

انتهای پیام

کد N607137

وبگردی