آفتاب

درگیری میان ارتش لیبی و شورای انقلابیون بنغازی/ 450 کشته از آغاز درگیری‌ها در بنغازی

درگیری میان ارتش لیبی و شورای انقلابیون بنغازی/ 450 کشته از آغاز درگیری‌ها در بنغازی

در حالی که منابع لیبیایی از زخمی شدن 24 سرباز ارتش لیبی و کشته شدن یکی از رهبران برجسته شورای انقلابیون بنغازی در درگیری‌ها در این شهر خبر دادند، منابع پزشکی نیز اعلام کردند که از آغاز اقدامات خشونت آمیز در لیبی 450 تن کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع پزشکی در لیبی اعلام کردند که از آغاز درگیری‌های خشونت آمیز در بنغازی و اعدام‌های خارج از چارچوب قانونی در این شهر از 15 اکتبرگذشته تاکنون 450 تن از جمله بیش از 300 سربازکشته شده‌اند.

هلال احمر لیبی نیز اعلام کرد که بیش از 10 هزار خانواده به دلیل درگیری‌ها از شهر بنغازی آواره شده‌اند و این شهر را ترک کرده‌اند.

همچنین منابع لیبیایی اعلام کردند که در پی درگیری‌های عصر یکشنبه میان ارتش لیبی و نیروهای شورای انقلابیون بنغازی، 24 سرباز ارتش زخمی شدند.

منابع در شورای انقلابیون بنغازی نیز اعلام کردند که منطقه "الصابری" صحنه درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای شورای انقلابیون و نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش لیبی که رهبری عملیات کرامت را برعهده دارد، رخ داد و یحیی المقصبی، یکی از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی شورای انقلابیون بنغازی در این درگیری‌ها کشته شد.

جنگنده‌های نیروهای حفتر نیز مناطقی در مرکز بنغازی را بمباران کردند. نیروهای خلیفه حفتر از ماه مه گذشته عملیاتی را به نام "عملیات کرامت" علیه شبه نظامیان مسلح که کنترل برخی مناطق در لیبی را برعهده دارند آغاز کرده‌اند.

همچنین ابوبکر بعیره، عضو پارلمان لیبی نیز اعلام کرد که ارتش لیبی تصمیم دارد عملیات نظامی مسلحانه‌ای را در شهر "درنه" برای مقابله شبه نظامیان مسلح که اقدام به کشتار، ربودن و نقض حقوق بشر در این شهر می‌کنند، انجام دهد.

از سوی دیگر دادگاه تجدیدنظر در طرابلس جلسه محاکمه چند تن شخصیت‌های نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی را به 14 دسامبر آتی موکول کرد.

از برجسته‌ترین متهمان عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعات در نظام سابق و البغدادی المحمودی، نخست وزیر سابق هستند که با اتهامهایی در خصوص سرکوب انقلاب 17 فوریه که موجب سرنگونی نظام قذافی شد و سوء استفاده از جایگاه خود در قدرت مواجهند.

انتهای پیام

کد N607109

وبگردی