آفتاب

"عمه کیم جونگ اون هنگام مشاجره با رهبر کره شمالی سکته کرد"

"عمه کیم جونگ اون هنگام مشاجره با رهبر کره شمالی سکته کرد"

یکی از پناهجویان کره شمالی گفت، عمه رهبر کره شمالی در جریان مکالمه تلفنی بسیار مشاجره آمیزی با برادرزاده و رهبر کشورش درخصوص اعدام شوهرش، سکته کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، کانگ میونگ ‌دو، داماد یکی از نخست وزیران سابق کره شمالی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد، کیم کیونگ هویی، عمه کیم جونگ ‌اون، رهبرکره شمالی پس از آنکه جانگ سانگ تائک، شوهرش در سپتامبر سال 2013 میلادی به خاطر "جنایت" علیه کشور به صورت علنی محکوم و متعاقبا اعدام شد، در حین تماسی تلفنی با کیم جونگ اون سکته کرده و جان باخت.

وی افزود، کیم کیونگ ‌هویی 68 ساله که بارها گزارش شده بود وضعیت جسمانی خوبی ندارد، به بیمارستان منتقل شده و در آنجا جان باخت.

مرگ وی توسط دولت کره شمالی اعلام نشد چرا که دولت نمی‌خواست مردم مردن کیم کیونگ هویی را به اعدام شوهرش نسبت دهند.

کیم کیونگ هویی از 10 سپتامبر سال 2013 میلادی در انظار عمومی دیده نشده بود.

وی از آن زمان به بعد در تعدادی ایام مهم در تاریخ کره شمالی همچون سالروز درگذشت کیم جونگ ایل، برادرش حضور نداشت.

کیم کیونگ هویی درمسکو به خاطر بیماری سرطان تحت عمل جراحی قرار گرفت و وضعیت سلامتی‌اش به خاطر دیابت، اعتیاد به مشروبات الکلی و افسردگی شدید به خاطر اعدام شوهرش بدتر شده بود.

دنیل پینکستون، یکی از تحلیلگران گروه بحران بین‌المللی در سئول گفت: شایعات بسیاری درباره مرگ یا بستری شدن او در بیمارستان‌ها توسط رسانه‌ها مطرح شده اما دانستن حقیقت موضوع و اینکه چه اتفاقی برای او افتاده، غیر ممکن است.

انتهای پیام

کد N606950

وبگردی