آفتاب
ادعای کی یف:

کاروانی بزرگ از روسیه بدون مجوز وارد اوکراین شد

کاروانی بزرگ از روسیه بدون مجوز وارد اوکراین شد

کی یف در ادامه تنش های خود با مسکو، از ورود کاروانی بزرگ شامل 106 کامیون از روسیه به خاک اوکراین بدون مجوز دولت این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روسیه اعلام کرده این کاروان حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم شرق اوکراین است، اما کی یف مدعی است که مسکو از کمک های انسان دوستانه به عنوان پوششی برای ارسال سلاح برای جدایی طلبان شرق اوکراین استفاده می کند. 

با وجود کاسته شدن از درگیری های نظامی ارتش اوکراین با جدایی طلبان، شرق این کشور همچنان در حالت جنگی به سر می برد.  بر همین اساس شب گذشته در فرودگاه شهر دونتسک درگیری هایی رخ داد. 

این درگیری ها در حالی رخ می دهند که در تاریخ 5 سپتامبر سال جاری میلادی، توافقنامه ای برای برقراری آتش بس در منطقه میان طرفین به امضا رسیده است. 

تنش ها میان روسیه و اوکراین در حالی ادامه دارد که طی روزهای گذشته اتحادیه اروپا از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه خبر داده بود. 

بیش از یک سال از بحران اوکراین که به موجب دخالت کشورهای غربی در امور داخلی این کشور به وجود آمد می گذرد و در این وضعیت اقتصادی این کشور به دلیل اقدامات کشورهای غربی همچنان وخیم است. 

کد N606914

وبگردی