آفتاب

کاهش فاحش محبوبیت نتانیاهو در میان اسرائیلی‌ها

کاهش فاحش محبوبیت نتانیاهو در میان اسرائیلی‌ها

نتایج جدیدترین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی از کاهش فاحش میزان محبوبیت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بین اسرائیلی‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، نتایج جدیدترین نظرسنجی که در سرزمین‌های اشغالی انجام شده و از سوی روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، نشان می‌دهد که میزان رضایت از عملکرد بنیامین نتانیاهو در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی تنها 38% است این در حالی است که میزان رضایت از وی در زمان جنگ غزه 77% بود.

طبق این نظرسنجی، تنها 35% از ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که نتانیاهو شایستگی برعهده گرفتن مقام نخست‌وزیری را دارد در حالی که 47% دیگر نسبت به استعفای او از مقامش ابراز تمایل کرده‌اند.

انتظار می‌رود به دلیل افزایش تنش‌ها در ائتلاف حاکم انتخابات زودهنگام پارلمانی سال آینده در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود. منبع ایجاد این تنش‌ها هم اختلافات درباره لایحه‌ای است که به موجب آن اطلاق عنوان "کشور یهودی" به اسرائیل قانونی می‌شود. همچنین اختلافات بنیامین نتانیاهو و یائیر لبید، وزیر دارایی این رژیم از دیگر علل ایجاد این تنش‌هاست.

طبق این نظرسنجی 41% شرکت‌کنندگان بر این باورند که نتانیاهو با این طرح قانونی تلاش می‌کند جایگاه خود را در انتخابات داخلی حزب لیکود که ابتدای سال آینده برگزار خواهد شد و همچنین جایگاه خود در میان رای‌دهندگان راستگرا را مستحکم کند.

دولت نتانیاهو در مارس سال گذشته سوگند یاد کرد و سرکار آمد و این به دان معناست که انتخابات پارلمانی به شکل عادی پیش از سال 2017 برگزار نمی‌شود مگر اینکه به دلیل اختلافات انتخابات به شکل زودهنگام برگزار شود.

انتهای پیام

کد N606810

وبگردی