آفتاب

نارضایتی اکثر مردم ترکیه از ساخت کاخ جدید ریاست جمهوری این کشور

نارضایتی اکثر مردم ترکیه از ساخت کاخ جدید ریاست جمهوری این کشور

براساس یک نظرسنجی در ترکیه مشخص شد که 9 / 60 درصد مردم ترکیه ساخت کاخ جدید برای رئیس جمهوری کشورش را که به "آک سارای" (کاخ سفید) معروف است، اتلاف پول مردم می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، در این نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقات اجتماعی و استراتژیک "متروپول" صورت گرفته مشخص شد که تنها 32 درصد از شرکت‌کنندگان ساخت این کاخ را نشانه قدرت و شکوه ترکیه دانسته وهفت درصد هم هیچ عقیده‌ای درباره‌ آن نداشتند.

شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که آیا انتقال محل سکونت رئیس جمهور از کاخ قبلی به کاخ جدید را قبول دارند یا خیر، 1 / 57 درصد با آن مخالفت و 2 / 32 درصد با آن موافقت کردند.

از میان شرکت کنندگانی که در سال 2011 به حزب حاکم عدالت و توسعه رای داده و در این نظرسنجی هم شرکت کردند، 9 / 31 درصد گفتند که ساخت این کاخ اتلاف پول مردم است و6 / 89 درصد از شرکت کنندگان حامی حزب مردم جمهوری خواه و 8 / 80 درصد از حامیان حزب جنبش ناسیونالیست با نظر حامیان حزب حاکم ترکیه هم عقیده بودند.

کاخ جدید موسوم به "کاخ سفید" با هزینه‌ای بالغ بر 5/ 6 میلیون دلار و در زمینی به مساحت 300 متر مربع با 1000 اتاق ساخته شده است.

این نظرسنجی همچنین مشخص شد که 5 / 54 درصد از مردم ترکیه مدیریت اقتصاد در کشور را ضعیف می‌دانند که از آوریل 10 درصد افزایش داشت.

همچنین 4 / 61 درصد از شرکت کنندگان روند سازش با کردها را ناموفق و 1 / 29 درصد آن‌ را موفقیت آمیز دانستند.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که سیاست آنکارا در قبال آوارگان سوری از حمایت کمی برخوردار است و 8 / 66 درصد از شرکت کنندگان از این سیاست ها حمایت نکرده و تنها 2 / 28 درصد با آن موافق بودند.

انتهای پیام

کد N606737

وبگردی