آفتاب
امام جمعه موقت سنندج:

در دین اسلام تکفیر و افراطی‌گری محکوم است

در دین اسلام تکفیر و افراطی‌گری محکوم است

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به این‌که «در دین اسلام تکفیر و افراطی‌گری محکوم است» گفت: داعش نسخه‌ پیشرفته وهابیت است که به جان مسلمانان افتاده است.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به این‌که «در دین اسلام تکفیر و افراطی‌گری محکوم است» گفت: داعش نسخه‌ پیشرفته وهابیت است که به جان مسلمانان افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، ماموستا محمدامین راستی، در همایش منطقه‌ای نماز، رشد اخلاقی و تعالی فرهنگی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نماز رابطه بین بنده و معبود است و پل ارتباطی میان خالق و مخلوق را برقرار می‌کند.

وی با بیان این‌که «نماز معراج مومنان است» افزود: کسی که اهل نماز باشد حقوق دیگران را ضایع نمی‌کند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به این‌که «فلسفه وجوب نماز آمادگی برای خدمت به خلق است» گفت: اگر کسی به استقبال نماز نرود به راحتی می‌تواند حقوق دیگران را نیز تضییع کند.

وی با بیان این‌که «به وسیله نماز می‌توان خداوند را شناخت» ادامه داد: فلسفه خلقت و هستی شناخت خداوند است و بدون نماز، دستیابی به شناخت خداوند امکان‌پذیر نیست.

ماموستا راستی بیان کرد: نماز فقط صرفا آیینی عبادی نیست بلکه سیاسی نیز هست به همین دلیل باید امامان جماعت در نمازهای جمعه به مسایل روز و مشکلات مسلمانان بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که «در دین اسلام تکفیر و افراطی‌گری محکوم است» تصریح کرد: داعش نسخه‌ی پیشرفته وهابیت است که به جان مسلمانان افتاده است.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: امروز مسئولیت خطیری که از طریق استکبار جهانی به داعشی‌ها محول شده، این است که اسلام را دین توحش و وحشی‌گری نشان دهند تا جوانان دیگر کشورها به اسلام روی نیاورند.

وی بیان کرد: استکبار از طریق داعشی‌ها می‌خواهد به کشورهای اسلامی ورود پیدا کند در همین راستا باید ماموستاها و روحانیون ما به تبیین و روشنگری بپردازند.

ماموستا راستی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: باید مدیران و معاونان ادارات به مسئله اقامه نماز اهمیت نشان دهند و وقت جلسات را طوری تنظیم کنند که به وقت نماز برخورد نکند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای نیز به بهانه ریا از اقامه نماز صرف نظر می‌کنند در صورتی کسی که برای خداوند نماز بخواند اهل ریا نیست.

انتهای پیام

کد N606692

وبگردی