آفتاب

هوشیار زیباری هم بر وجود فساد در ارتش عراق تاکید کرد

هوشیار زیباری هم بر وجود فساد در ارتش عراق تاکید کرد

وزیر دارایی عراق خواهان حل مساله گسترش فساد در نهادهای نظامی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هوشیار زیباری، وزیر دارایی عراق در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز خواهان حل پدیده گسترش فساد در نهادهای نظامی عراق شد و گفت: نهاد نظامی عراق خود به وجود فساد اعتراف کرده است. در حال حاضر اموالی به هدر رفته و باید این مساله در بودجه دولت جدید مورد بررسی قرار گیرد.

زیباری به توافقنامه نفتی اخیر میان دولت عراق و اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت: این توافقنامه به نفع دو طرف است. بغداد از سهمیه‌های نفت اضافی استفاده کرده و اقلیم کردستان نیز از درآمدهای نفتی بهره می‌برد.

وی گفت: توافقنامه نفتی، اقدامی حیاتی است و به دولت اجازه می‌دهد تا از 300 هزار بشکه به طور روزانه از میادین نفتی کرکوک برای رفع مشکلات مالی خود استفاده کند.

زیباری در خصوص تشکیل "گارد ملی" عراق نیز گفت: گارد ملی به دلیل ممانعت از گسترش سلاح خارج از چارچوب قانونی مطرح شد و احتمالا شامل قبایل، داوطلبان مردمی و دیگر گروه‌ها خواهد بود که ماموریت آن‌ها حفظ امنیت در استان‌هاست.

وی با بیان اینکه گروه داعش تهدید جدی است که برای تحمیل ایدئولوژی و فکر خود تلاش می‌کند، گفت: حملات داعش باعث شد عراقی‌ها با هم متحد شوند.

زیباری گفت: تشکیل ائتلاف برای شکست داعش ضروری است اما باید حملات با هماهنگی پیشمرگ‌ها و قبایل سنی انجام شود.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز با ارائه گزارشی به پارلمان از فساد گسترده در نیروهای مسلح عراق پرده برداشت.

انتهای پیام

کد N606670

وبگردی