آفتاب
علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایلنا؛

جریانات سیاسی برای انتخابات مجلس زود دست‌به‌کار شده‌اند

جریانات سیاسی برای انتخابات مجلس زود دست‌به‌کار شده‌اند

هنوز زود است که درباره انتخابات مجلس نظر داد،جریانات سیاسی خیلی زود برای این موضوع دست به کار شده اند که شاهد هم هستیم که شعار می دهند ولی عملی هم از آنها مشاهده نمی کنیم.

دبیرکل خانه کارگر گفت: هنوز موقع انتخابات نیست که در این موارد بشود اظهارنظر کرد بنابراین تا ماه سوم سال آینده باید در حال ارزیابی باشیم.

محجوب درباره آخرین وضعیت اصلاح‌طلبان به ویژه در بحث انتخابات گفت: هنوز زود است که درباره انتخابات مجلس نظر داد، جریانات سیاسی خیلی زود برای این موضوع دست به کار شده‌اند که شاهد هم هستیم شعار می‌دهند ولی عملی هم از آنها مشاهده نمی‌کنیم.

علیرضا محجوب همچنین درباره چگونگی ورود جریانات سیاسی اصلاح طلبی به عرصه انتخابات با حداکثر توان و حداقل توقع یادآور شد: هنوز موقع انتخابات نیست که در این موارد بشود اظهارنظر کرد ما تا ماه سوم سال آینده باید در حال ارزیابی باشیم.

دبیر خانه کارگر درباره وضعیت کارگران در دولت جدید گفت: دولت نهایت کوشش و تلاش در همه عرصه بخصوص در مورد کارگران انجام داده است.

وی ادامه داد: اما یک موضوع که باقی مانده و جزء مطالبات کارگران است که به وعده آقای روحانی برمی‌گردد. ایشان وعده کرده بودند در باب دستمزد و اعمال نرخ تورم جبران کنند که هنوز این موضوع جبران نشده است.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه این مطالبات ساختاری نیستند و قابل حل هستند خاطرنشان کرد: امیدوارم امسال مسئولان به این مطالبات توجه کنند، به ویژه افزایش نرخ دستمزد در دستور کار خودشان قرار دهند.

دبیرکل خانه کارگر افزود: کارگران مطالبات بسیاری در جهت افزایش تعداد نمایندگان دارند و ما باید بدانیم دیگران در قبال ما چه می‌خواهند بکنند و دراین جهت باید ببینم‌‌ آنها چقدر از ما مسئولیت پذیرفته و ما باید چقدر جوابگو باشیم.

محجوب با بیان اینکه ما از اوایل انقلاب مسئولیت پذیرترین جریان‌ها بوده‌ایم تصریح کرد: دراین راستا انتظار داریم در قبال کارگران و کاندیدهای آنها همه جریانات مسئولیت‌پذیر باشند.

این نماینده مجلس شواری اسلامی درباره تعامل دولت و مجلس در اتباط با کارگران گفت: این سوال را باید از دولت بپرسید زیرا انتظار ما از مجلس با دولت متفاوت است، ما انتظار داریم که کارگران طرف توجه باشند.

وی درباره بیمه کارگران ساختمانی بیان کرد: ما آمدیم ابرو درست کنیم٬ زدیم چشم آن را کور کردیم. در مورد بیمه کارگران ساختمانی یک عددی را بدهیم یا درصدی بدهیم که مسائل و مشکلات آنها حل و فصل شود من‌جمله کسانی که جواز دریافت می کنند. اما الان مشاهده می‌کنیم کمسیون بهداشت و درمان چیزی را بصورت غیرتخصصی و علیه قانون اساسی مصوب کرده است که بیمه را به میزان پرداختی که از عواید ساختمان در می‌آید٬ موکول کرده است درحالیکه این مصوبه کلا عملیاتی نیست و خلاف آشکار است.

محجوب گفت: بنابراین ما انتظارداریم اگر چیزی به ما نمی‌دهند چیزی از ما نگیرند.

وی در پایان بیان کرد: حقوق، مسئله معیشت و بیمه مهمترین مطالبه بخش های قابل توجهی ازکارگران کارگران است که توقع داریم دولت و مجلس به آنها توجه ویژه داشته باشند.

کد N606655

وبگردی