آفتاب
امیرعبدالهیان در دیدار ملادنف:

آمریکا در پی بازگشت مجدد و استقرار نظامی در عراق است

آمریکا در پی بازگشت مجدد و استقرار نظامی در عراق است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: تردیدهای جدی در مقابله آمریکا با داعش وجود دارد زیرا آمریکا بیش از آنکه در مبارزه علیه داعش متمرکز شود، در پی بازگشت مجدد و استقرار نظامی در عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیکلای ملادنوف، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق که برای دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان در خصوص مسائل عراق به تهران سفر کرده است  با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون وزیرامور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملل متحد در کمک به امنیت و پیشرفت عراق ، خواستار استمرار این تلاشها شد و بر حمایت کشورمان از اقدامات سازنده سازمان ملل در عراق تاکید کرد.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف آمریکا در مبارزه با گروههای تروریستی و بویژه داعش گفت: تردیدهای جدی در اقدام آمریکا در مقابله با گروه تروریستی داعش وجود دارد زیرا آمریکا بیش از آنکه در مبارزه علیه داعش متمرکز شود ، در پی بازگشت مجدد و استقرار نظامی در عراق است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد از رویکرد متناقض آمریکا در عراق و سوریه افزود: به اعتقاد ما راه حل مبارزه با تروریسم ، در مقابله با ریشه های حقیقی این پدیده و نیز تقویت دولت عراق و ارتش این کشور و ارج نهادن به نقش نیروهای مردمی عراق در مبارزه علیه تروریسم ، نهفته است.

وی با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق یکپارچه و متحد ، افزود: در سایه وحدت و انسجام ملی در عراق ، نقش برجسته مرجعیت و فداکاری نیروهای مسلح ، مردم و نیرهای مردمی این کشور ، وضعیت سیاسی و امنیتی در عراق رو به بهبود بوده و انتظار می رود این کشور بتواند با تکیه بر توانمندیهای ملی ، بقایای نیروهای تروریستی را پاکسازی کند.

امیرعبداللهیان بر لزوم اتخاذ رویکرد یکسان در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه جهت ریشه کن نمودن تروریسم در منطقه ، تاکید کرد.

 ملادینوف نیز با اشاره به نقش سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق و اقدام سریع کشورمان در پاسخ به تقاضای عراق جهت مساعدت به این کشور در مبارزه با تروریسم گفت: ما از این اقدام شگفت زده نشدیم ، چرا که امنیت دو کشور وابسته به یکدیگر است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل ، راه حل بحران سیاسی عراق را منوط به مبنا قرار دادن قانون اساسی این کشور توسط تمامی طیفها و گروههای سیاسی عراق دانست. به گفته وی نخست وزیر جدید نیز بر این اساس در تلاش برای مشارکت دادن طیفها و طوائف مختلف سیاسی و مذهبی ، در فرایند سیاسی این کشور است.

وی با اشاره به مساعی سازمان ملل در کمک به بهبود شرایط سیاسی عراق و اقدامات این سازمان در کمک رسانی به آوارگان عراقی و ارائه مساعدتهای انسان دوستانه به آنان ، خو

کد N606640

وبگردی