آفتاب

حزب حاکم لهستان شهرداری‌های شهرهای بزرگ را به دست آورد

حزب حاکم لهستان شهرداری‌های شهرهای بزرگ را به دست آورد

نظرسنجی‌های صورت گرفته پس از دور دوم انتخابات شورای شهر و شهرداری‌های لهستان حاکی از آن هستند که حزب حاکم در ورشو و پنج شهر بزرگ دیگر این کشور پیروز شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود امروز (دوشنبه) شمارش کامل آرای مربوط به شهرداران مناطق و شهرهای لهستان اعلام شود.

این انتخابات آزمون قدرتی برای اوا کوپاچ، نخست‌وزیر لهستان و حزب حاکم «پلتفورم مدنی» پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی سال آتی میلادی محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های مرکز نظرسنجی ایپسوس، حزب پلتفورم مدنی یا نامزدهای مستقل در شهرهای گدانسک، پوزنان، کراکف، کتاویتسه و وراتسواف پیروز شدند.

دور نخست انتخابات شهرداری که 16 نوامبر سال‌جاری میلادی برگزار شد، حمایت گسترده‌تری را از حزب اپوزیسیون «قانون و عدالت» در شوراهای شهر نشان داد اما حزب پلتفورم مدنی به خاطر محاسباتی که درباره چگونگی اختصاص کرسی‌ها صورت گرفت، کرسی بیشتری را به دست آورد.

مشکلاتی که در شمارش آرای کامپیوتری به وجود آمد، انتشار نتایج دور نخست انتخابات را برای چند روز به تعویق انداخت و باعث شد تا یاروسلاو کاچینسکی، رهبر اپوزسیون لهستان اعتبار این نتایج را زیر سوال ببرد.

انتخابات روز یکشنبه تنها در مناطقی برگزار شد که هیچ نامزدی نتوانسته بود در دور نخست انتخابات بیش از 50 درصد آرا را کسب کند.

انتهای پیام

کد N606593

وبگردی