آفتاب
لاریجانی در آغاز جلسه علنی مجلس:

حل مشکلات اقتصادی با فربه کردن بودجه جاری ممکن نیست

حل مشکلات اقتصادی با فربه کردن بودجه جاری ممکن نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید صادرات و تولید افزایش یابد، برای حل مشکلات اقتصادی باید اقتصاد مردمی ایجاد کرد. با فربه کردن بودجه جاری، مشکلات حل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهید مدرس و تبریک روز مجلس، گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب، مجالس دست نشانده دیکتاتور بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی، شرایط مجلس دگرگون شد.

وی با اشاره به شخصیت اثرگذاری شهید مدرس، افزود: شهید مدرس متواضع و شجاع بوده و نقش مهمی در نهضت مشروطه داشت و با نهایت سادگی، وارد عرصه سیاست شد و با نهایت تواضع، به مردم و مملکت خدمت کرد؛ وکیل ملت آن است که نظر موکلش را بداند.

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی مشکلات در کشور ریشه صد ساله دارد، گفت: امروز جزئی از مشکلات کشور که در صد سال پیش وجود داشت، هنوز باقی است. حال جای سوال است که آیا ایرانیان نمی‌خواهند این مشکلات حل شود؟

وی با اشاره به بخشی از این مشکلات، گفت: تسلط بیش از حد دولت بر امور اقتصادی کشور، مشکلی است که همچنان بر جای مانده است، فاصله واردات و صادرات و عدم حمایت از اقتصاد مردمی، مشکل اصلی کشور است، سرمایه در گردش و کمک بانک‌ها در سرمایه‌گذاری، مشکلی است که ریشه صد ساله دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی مشکلات که ممکن است از مسائل دیکتاتوری منطقه باشد، حالت ایستا دارد؛ شخصیت‌های مدرس‌گونه در کشور، کسانی هستند که کشور را از این مسائل نجات دهند.

لاریجانی گفت: باید تلاش کنیم صادرات و تولید افزایش یافته و به ملزومات آن پایبند باشیم.

رئیس قوه مقننه افزود: ایجاد اقتصاد مردمی و حمایت دولت از آن، حلال مشکلات است و مشکلات با فربه کردن بودجه جاری حل نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان ملل نه تنها مشکلات جهان را حل نکرد، خاطر نشان کرد: این سازمان عامل مشکل‌سازی بیشتر در جهان شده است که نمونه آن در مساله فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و ایران به چشم می‌خورد.

کد N606473

وبگردی