آفتاب

اوکراین بار دیگر روسیه را به ارسال تجهیزات نظامی برای شورشیان متهم کرد

اوکراین بار دیگر روسیه را به ارسال تجهیزات نظامی برای شورشیان متهم کرد

دولت اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد که کاروانی متشکل از 106 خودرو بدون آنکه مجوزی داشته باشد از خاک روسیه وارد شرق این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز دولت اوکراین بار دیگر مسکو را متهم کرد که قصد دارد با ارسال محموله‌های به ظاهر انسان دوستانه برای شورشیان جدایی طلب سلاح و مهمات بفرستد.

این در حالی است که در جدیدترین تحولات در شهر دونتسک که در اختیار شورشیان حامی روسیه قرار دارد درگیری‌ها در نزدیکی فرودگاه محلی این شهر تشدید شده است.

براساس گزارش‌ها حتی پس از انعقاد توافق آتش‌بس میان دو طرف درگیری در پنجم سپتامبر همچنان حملات توپخانه‌ای از هر دو جبهه نیروهای دولتی و شورشیان ادامه دارد.

چندین ماه درگیری در اوکراین موجب شده تعداد زیادی از مردم آسیب دیده در این جنگ از غذا و کمک‌های پزشکی کافی محروم بمانند. روسیه طی چند ماه اخیر چند محموله انسان‌دوستانه به اوکراین فرستاده اما دولت‌های غربی و دولت اوکراین می‌گویند که به این اقدامات خوشبین نیستند.

آندری لایسنکو سخنگوی ارتش اوکراین در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: بخش عمده محموله های انسان‌دوستانه در قالب غذا به مناطق شورشیان راه پیدا کردند اما اغلب این محموله‌ها، مهمات، تجهیزات نظامی و دیگر اقلام موردنیاز برای عملیات‌های نظامی بوده‌اند.

این هشتمین کاروان انسان دوستانه‌ای است که روسیه از اواسط اوت امسال تاکنون به اوکراین فرستاده است. خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از وزارت وضعیت اضطراری این کشور گفت که در این کاروان‌ها 9 هزار و 500 تن کالا شامل غذا و مصالح ساختمانی و تجهیزات پزشکی در 7 کاروان نخست ارسال شده‌اند.

یک شاهد عینی در شهر دونتسک به خبرگزاری رویترز گفت که شلیک‌های مکرر توپخانه به سوی فرودگاه محلی شنیده می‌شود. این فرودگاه یک نقطه راهبردی است که هم سربازان اوکراینی و هم شورشیان به دنبال تصرفش هستند. هر دو طرف گفته‌اند که طرف مقابل شرایط آتش‌بس 5 سپتامبر را زیر پا گذاشته و نگرانی از نسبت به لغو این توافق آتش بس افزایش یافته است.

آندری لایسنکو تاکید کرد: در 24 ساعت گذشته 3 سرباز اوکراینی و یک پیرمرد 82 ساله کشته شده اند.

وی همچنین تاکید کرد که مواضع ارتش اوکراین در شهر ماریو پل یکی از شهرهای راهبردی منطقه دریای آزف بار دیگر مورد حمله توپخانه‌ای شورشیان قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N606181

وبگردی