آفتاب

گمانه‌زنی‌ها از استعفای رئیس‌جمهور تایوان از رهبری حزب حاکم

گمانه‌زنی‌ها از استعفای رئیس‌جمهور تایوان از رهبری حزب حاکم

رسانه‌های تایوان امروز (یکشنبه) گزارش دادند که انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری این کشور سه دسامبر سال‌جاری میلادی از سمت رهبری حزب حاکم «ملی مردم» (کومینتانگ) استعفا دهد تا مسوولیت شکست حزبش را در انتخابات روز شنبه شهرداری‌ها مقابل اپوزسیون به عهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری (سی‌ان‌ای)، چانگ چی – چیانگ، سخنگوی شهرداری تایپه، پایتخت تایوان امروز گفت: هائو لونگ- پین، شهردار کنونی تایپه از سمتش به عنوان معاون رهبر حزب حاکم استعفا داد.

سخنگوی حاکم «ملی مردم» امروز گفت: مایینگ – جئو، رئیس‌جمهوری تایوان و رهبر حزب حاکم «ملی مردم» به قدرت چنگ نخواهد زد. او قطعا مسوولیت این شکست را به عهده خواهد گرفت. او روز چهارشنبه (3 دسامبر) اطلاعیه مهمی را در نشست کمیته مرکزی حزب ایراد خواهد کرد.

در انتخابات روز شنبه، حزب حاکم «ملی مردم» تنها توانست از 22 کرسی شورای شهر شش کرسی را از آن خود کند. این در حالی است که حزب اپوزسیون «دموکراتیک مترقی» 13 کرسی و نامزدهای مستقل سه کرسی به دست آوردند.

جیانگ یی- هوا، نخست‌وزیر تایوان کمی پس از انتشار نتایج انتخابات استعفا کرده و گفت: این نتایج نشان می‌دهد که دولتش تاییدیه مردم را به دست نیاورده است.

رئیس‌جمهور 64 ساله تایوان از سال 2009 میلادی رهبری حزب حاکم «ملی مردم» را به عهده دارد. وی تا سال 2016 میلادی به عنوان رئیس‌جمهوری تایوان زمام امور را به دست خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N606161

وبگردی