آفتاب

تاکید نخست وزیر سنگاپور بر ضرورت حفظ وحدت ملی برای مقابله با افراط‌گری

تاکید نخست وزیر سنگاپور بر ضرورت حفظ وحدت ملی برای مقابله با افراط‌گری

نخست وزیر سنگاپور گفت که این کشور به عنوان یک کشور چند قومیتی به دلیل هشیاری مردم و نگریستن منطقی به قضایا، از تهدیدات تروریستی مصون مانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هند، لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور اظهار داشت: تهدید تروریستی می‌تواند بذر تردید و نفاق را میان جوامع بپاشد اما سنگاپور به عنوان یک کشور چند نژادی از این خطر دور مانده زیرا مردم ما منطقی بوده و ضمن محکوم کردن قاطع افراط گران به حقایق به طور عینی نگاه می‌کنند.

لی همچنین گفت که به طور خاص قدردان جامعه مسلمان مالایی سنگاپور است زیرا رهبران این جامعه نیز چنین موضعی را حفظ کرده‌اند.

نخست وزیر سنگاپور خاطرنشان ساخت که مفتی مسلمانان این کشور و دیگر گروه‌ها تلاش‌های زیادی به منظور مقابله با تبلیغات افراط گرایانه داعش انجام داده‌اند.

وی خطاب به 300 تن از رهبران مذهبی و قومی مذاهب مختلف که در آغاز یک کنفرانس پشت درهای بسته در زمینه بررسی تهدید داعش در عراق و سوریه ایراد کرد، گفت: دولت سنگاپور آنچه را که لازم بوده به منظور محافظت از کشور سنگاپور انجام داده است.

در جریان این کنفرانس یک بروشور تبلیغاتی علیه ایدئولوژی داعش به زبان‌های انگلیسی، مالایی و تامیلی انتشار یافت و همچنین دو ویدئو نیز انتشار یافت که در آن توضیح داده می‌شد که شیوه‌های بی‌رحمانه گروه داعش مخالف آموزه‌های اسلام است.

نخست وزیر سنگاپور گفت که تهدید افراط گران یک مشکل بلند مدت دشوار و جدی است. براساس گزارش رسانه‌ها آخرین کنفرانس از این سبک در سال 2011 برگزار شد.

لی در عین حال تاکید کرد که در سال 2011 گروه افراط گر جماعت اسلامی در حال بازسازی شبکه‌اش در منطقه بود. عناصر تروریستی در جنوب شرق آسیا در حال بازسازی خود بوده و با بروز جنگ داخلی در عراق و سوریه فعالیت خود را افزایش داده‌اند.

وی گفت که افرادی از جنوب شرق آسیا و دیگر نقاط جهان از جمله تعداد کمی از سنگاپور به سوریه و عراق رفته‌اند تا به داعش بپیوندند.

لی خاطرنشان ساخت: این ساده لوحانه است که فکر کنیم می‌توانیم مثل کبک سر خود را زیر برف کرده و انتظار داشته باشیم مشکلات برطرف شود. شما باید بدانید ریشه کن کردن تروریسم یک مبارزه دشوار و بلند مدت خواهد بود. ما باید به این وظیفه عمل کنیم به این شرط که به همکاری با یکدیگر ادامه داده و به هم نزدیکتر شویم. در آن صورت ما پیروز خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N606108

وبگردی