آفتاب

سوئیسی‌ها درباره سه موضوع در همه پرسی شرکت کردند

سوئیسی‌ها درباره سه موضوع در همه پرسی شرکت کردند

واحدمرکزی خبر نوشت:

مردم سوئیس روز یکشنبه با حضور در پای صندوق های رای در همه پرسی مربوط به سه موضوع کاهش تعداد مهاجران خارجی، افزایش ذخایر طلای کشور و لغو معافیت های مالیاتی اتباع بیگانه شرکت می کنند.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی از ژنو، این دومین بار از ماه فوریه است که مسئله کاهش تعداد مهاجران به معرض رای گذاشته می شود. هدف از این همه پرسی این است که تعداد پذیرش مهاجران از هشتاد هزار نفر در سال به شانزده هزار نفر در سال کاهش یابد.
حامیان کاهش مهاجرت ضمن ابراز نگرانی درباره افزایش جمعیت مهاجران در این کشور معتقدند که کاهش این روند به حفظ منابع و محیط عمومی این کشور کمک خواهد کرد.
مخالفان نیز اعلام کرده اند محدود کردن مهاجرت، به اقتصاد سوئیس و روابط آن با کشورهای اتحادیه اروپا آسیب خواهد رساند زیرا اکثریت اتباع بیگانه ای که در سوئیس زندگی می کنند اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.
بر اساس اعلام اداره آمار فدرال سوئیس، بیش از یک چهارم جمعیت هشت میلیون و یکصد و هشتاد هزار نفری این کشور را مهاجران تشکیل می دهند.
همه پرسی درباره ذخایر طلا این کشور توجه بازارهای مالی را به خود جلب کرده است زیرا این امر می تواند میزان تقاضا برای خرید را در بازارهای جهانی افزایش دهد. اگر مردم به این همه پرسی رای دهند، بانک مرکزی سوئیس ملزم خواهد شد 20 درصد ذخایر خود را به صورت طلا نگهداری کند.
در صورت رای مثبت در این همه پرسی، بانک مرکزی سوئیس باید ظرف پنج سال آینده یک هزار و پانصد تن طلا خریداری کند.

4949

کد N606075

وبگردی