آفتاب
چند خبر از تئاتر

هنرمندان «مرگ فروشنده» را دیدند/ آغاز اجرای «روز مرگ در داستان هملت»

هنرمندان «مرگ فروشنده» را دیدند/ آغاز اجرای «روز مرگ در داستان هملت»

آغاز اجرای «روز مرگ در داستان هملت» در سالن استاد انتظامی، نقد نمایش«دگمه» توسط کانون ملی منتقدان و دیده شدن نمایش «مرگ فروشنده» توسط هنرمندان تئاتر و سینما چند خبر در حوزه تئاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود میرباقری و شمس لنگرودی از نمایش «مرگ فروشنده» دیدن کردند.

تعدادی از هنرمندان پنجشنبه 6 آذر با حضور در مجموعه تئاتر شهر از نمایش «مرگ فروشنده» به کارگردانی نادر برهانی مرند دیدن کردند. این نمایش که از آثار آتور میلر است توسط نادر برهانی مرند و آرش پارساخو بازنویسی شده است.

هنرمندانی چون شمس لنگرودی، ستاره اسکندری، اصغر همت، محسن عبدالوهاب، مهران رنجبر و داوود میرباقری از جمله هنرمندانی بودند که با حضور در تالار اصلی  مجموعه تئاتر شهر به تماشای این نمایش نشستند.

اجرای «مرگ فروشنده» با احترام ابه هنرمندانی که در سالن حضور داشتند به داوود میرباقری تقدیم شد. داوود میرباقری نیز از حرف زدن در مورد نمایش به دلیل  از دست دادن عظیم جوانروح، خودداری کرد.

ابوالفضل پورعرب، پارسا پیروز فر، مسعود فروتن، رامبد جوان، بهزاد فراهانی، حسین پاکدل، مائده طهماسبی، هوشنگ گلمکانی، علیرضا شجاع نوری، مونا زند حقیقی، اردلان شجاع کاوه، خسرو احمدی، قربان نجفی ، افشین یداللهی، فرزاد حسنی، نرگس آبیار، امیرحسین رستمی، وحید لک، بهرام عظیمی، پریسا مقتدی، مسعود دلخواه، فرزین محدث، ساناز بیان، محمد بحرانی، علی صالحی، علیرضا مهران، قاسم زارع از جمله هنرمندانی بودند که از این نمایش دیدن کردند.

«مرگ فروشنده» هر روز ساعت 19:30در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.

نمایش «روز مرگ در داستان هملت» به استقبال علاقه‌مندان تئاتر می‌رود

نمایش «روز مرگ در داستان هملت» به نویسندگی برنار ماری کولتس و کارگردانی فرانک صبائی اجراهای عمومی خود را از روز یکشنبه 11 آذر در سالن استاد انتظامی شروع می‌کند.

نمایش «روز مرگ در داستان هملت» خوانش ویژه کولتس از داستان هملت است. او در این نمایشنامه توطئه ها را مربوط به چهار شخصیت اصلی کرده است و زوج جوان را در برابر زوج مسن تر قرار می دهد. اگرچه ساختار نمایش وفادار به اصل آن است اما کولتس باظرافت، روابط خشونت آمیز شخصیت ها را تغییر داده است.

کلادیوس و گرترود با دسیسه چینی عملا افلیا را به سوی هملت می رانند. شاهزاده دانمارک از دیدگاه کولتس، ضد قهرمان و قربانی نیاکانش است.

سروش طاهری، مانلی حسین پور، آرش تبریزی، فرزانه سلحشور و مهدی شایان بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: لیلا ارجمند مترجم، مهدی شایان مشاور کارگردان، مائده ندیمی، امید علیزاده، کیانوش اسلامی، نداجعفری دستیار کارگردان، فرانک صبائی طراح صحنه، راشین امامی طراح لباس، فرید نظری طراح پوستر و بروشور، سهیل جهانفر عکاس، الهه حاجی زاده مشاور رسانه، حامد سمرقندی طراح نور و رضا مهرانفر ساخت تیزر.

بلیت نمایش در سه روز نخست با تخفیف 25 درصد به فروش خواهد رسید. 

«روز مرگ در داستان هملت» از 11 آذر و هر روز به جز شنبه ها ساعت 18 در خانه هنرمندان، سالن استاد انتظامی اجرا می شود.

کانون ملی منتقدان تئاتر، نمایش «دگمه» را نقد می­ کند

در ادامه­ برنامه­ دوشنبه ­های نقد تئاتر، کانون ملی منتقدان تئاتر ایران دوشنبه 10 آذر نشست نقد و بررسی نمایش «دگمه» به نویسندگی و کارگردانی سحر ناسوتی و بازیگری بهناز نادری، حسام­الدین شریفی، هنگامه کوچکی و آزاده نوبهار را برگزار می­‌کند.

کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در نظر دارد تا در راستای گسترش کمی و کیفی نقد حضوری تئاتر کشور و با یک برنامه ­ریزی منظم و دقیق، در قالب برنامه­«دوشنبه های نقد تئاتر» هر هفته با حضور منتقدان عضو این کانون و عوامل اجرایی نمایش­ ها به نقد و بررسی یکی از نمایش ­های روی صحنه بپردازد.

نشست نقد و بررسی نمایش «دگمه» پس از اجرای این نمایش در سالن استاد مشایخی تماشاخانه­ مان واقع در چهارراه ولی­عصر(عج) و با حضور سعید محبی و عرفان پهلوانی انجام خواهد شد.

کد N606018

وبگردی