آفتاب
/مجلس، دیروز، امروز، فردا/

ابراز امیدواری به شکل‌گیری مجالس آینده با شباهت بیشتر با تفکر مدرس

ابراز امیدواری به شکل‌گیری مجالس آینده با شباهت بیشتر با تفکر مدرس

نماینده مردم خاش گفت: شرایط سیاسی و مجلسی که شهید مدرس در آن زندگی کرد اصلا قابل مقایسه با حکومت و مجالس برآمده از اختیار، خواست و اراده مردم در دوره جمهوری اسلامی نیست.

حمیدرضا پشنگ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در آستانه روز مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس در دورانی زیست که حکومت آن توسط مردم انتخاب نمی‌شد و این حکومت خودرای و خودکامه مجالس فرمایشی که مبتنی بر اراده پهلوی پدر شکل می‌گرفت، بود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مدرس در این دوران که توام با ظلم و ستم و خفقان بود کلام حقش را با شجاعت و جسارت بسیار بیان کرد و خونش را پای این تفکر و اعتقادش اهدا کرد، اما مجالس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه حکومت برآمده از خواست و اراده مردم و با مشارکت مستقیم مردم شکل گرفت بنابراین مجلس و نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی با مجلس و نمایندگان مجلس دوران مدرس تفاوت معناداری دارند.

وی در ارزیابی از عملکرد مجلس نهم گفت: مجلس نهم نقاط قوت و ضعف بسیاری دارد که صحبت از آن خارج از حوصله این مصاحبه است اما در یک کلام می‌توانم بگویم مجلس هفتم، هشتم و نهم در مجموع نمره 15 را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

وی در عین حال نسبت به شکل‌گیری مجالس آینده با شباهت بیشتر با تفکر شهید مدرس ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

کد N605725

وبگردی