آفتاب

ضرورت فعالیت شورای مشترک اتاق بازرگانی سنندج و سلیمانیه

ضرورت فعالیت شورای مشترک اتاق بازرگانی سنندج و سلیمانیه

استاندار کردستان با تأکید بر ضرورت فعالیت شورای مشترک اتاق بازرگانی سنندج و سلیمانیه عراق گفت: این امر به تسهیل صادرات استان کردستان به اقلیم کردستان عراق کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«عبدالمحمد زاهدی»، دیروز(شنبه هشتم آذرماه) در جلسه‌ی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، اظهار کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات کشور را حل کند بلکه باید بخش خصوصی نیز با دولت در تعامل باشد.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت شورای مشترک اتاق بازرگانی سنندج و سلیمانیه عراق افزود: این امر به تسهیل صادرات استان کردستان به اقلیم کردستان عراق و جلوگیری از پراکنده کاری کمک می‌کند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مرز سیرانبند بانه از سوی کشور ایران به رسمیت شناخته شده است، خاطرنشان کرد: با وجود رایزنی‌ها متأسفانه تاکنون این مرز از جانب دولت مرکزی عراق به رسمیت شناخته نشده است که از طریق سفیر ایران و وزارت امور خارجه کشور این مسأله را پیگیری می‌کنیم.

وی با عنوان اینکه درآمد سرانه مردم استان کردستان کمتر از نصف میانگین کشوری است، گفت: پول‌های زیادی در استان سرگردان است که تبدیل به سرمایه نمی‌شود و در چرخه‌ی بانکی قرار نمی‌گیرند.

زاهدی، همچنین در ادامه به بخش معادن استان اشاره و تصریح کرد: خام‌فروشی در معادن استان انجام می‌شود اما طی امسال چندین مجوز فرآوری برای معادن استان صادر شده که از انجام این کار جلوگیری می‌کند.

استاندار کردستان به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو هفته گذشته به استان کردستان اشاره و خاطرنشان کرد: در این سفر مصوب شد که زنجیره تولید فولاد از صفر تا 100 درصد در استان کردستان انجام شود.

وی همچنین وجود معارضان محلی را به عنوان مشکلی برای معادن استان برشمرد و افزود: باید در فضای اجتماعی به گونه‌ای تبلیغ شود که معارضان مزاحم توسعه منطقه نشوند.

زاهدی با تأکید بر اینکه تا خود مردم خواهان توسعه نباشند توسعه استان امکانپذیر نیست، تصریح کرد: باید گفتمان توسعه در استان تشکیل شود و مطالبه مردم استان، مطالبه توسعه باشد.

استاندار کردستان به ضرورت تسهیل در امور سرمایه گذاران اشاره و یادآور شد: در کشور مشکل حرفه‌ای نبودن صادرات وجود دارد که لازم است در این راستا تشکل‌های حرفه‌ای صادرات در استان کردستان ایجاد شوند.

انتهای پیام

کد N605661

وبگردی