آفتاب

گسترش همکاری‌های قضایی و حقوق بشری ایران و ایتالیا

گسترش همکاری‌های قضایی و حقوق بشری ایران و ایتالیا

ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های قضایی و گفتمان حقوق بشری دوجانبه خود را گسترش می دهند. ‌

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد لاریجانی که در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی و حقوق بشری به منظور شرکت در همایش «صیانت از حقوق بشر در نظام کیفری ایران و ایتالیا» به این کشور سفر کرده است، در نخستین روز این نشست ضمن تشریح نظام قضایی کشورمان، مواضع ایران را در خصوص مسائل حقوق بشری، برای قضات و اندیشمندان ایتالیایی تبیین کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان پس از پایان اولین روز نشست گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بین جمهوری اسلامی ایران و غرب مباحث مختلفی در رسانه‌ها و گفتارها مطرح شده است. متاسفانه بخش زیادی از این مطالب مبتنی بر سوءتفاهم و سوءبرداشت و عدم اطلاع از ماهیت عقلانیت پایه نظام ما و مکانیزم های ان است.

لاریجانی افزود: به تدریج یک جریان واقع گرایانه‌تری در جهان و اروپا به‌وجود امده است. آنها می‌خواهند از ویژگی‌ها و تجربیات جمهوری اسلامی ایران که ملت ما را در منطقه به قوی ترین دمکراسی و پیشرفته ترین کشور تبدیل کرده است آگاه شوند. اجلاسی که امروز ما شاهد ان هستیم در حقیقت نمونه‌ای از آنها است.

پروفسور «باسیونی»، رئیس موسسه عالی بین المللی علوم جنایی ایتالیا که ریاست هیات ایتالیایی را بر عهده دارد نیز از برگزاری این همایش استقبال کرد و گفت: اهمیت این اجلاس در این است که برای نخستین بار میان ایران و ایتالیا همایشی قضایی با حضور شماری از برجسته ترین حقوقدانان و استادان دانشگاهی دو کشور برای اشنایی و تبادل نظر درباره نظام های کیفری دو کشور برگزار می شود.

این نشست 3 روزه در چارچوب دیپلماسی گسترش همکاری های قضایی و حقوق بشری ایران با دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی انجام می شود. دکتر لاریجانی قرار است در پایان این همایش، با تعدادی از مقامات قضایی، حقوق بشری و سیاسی ایتالیا در شهر رم دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N605582

وبگردی