آفتاب

رئیس پلیس کابل پس از حملات اخیر طالبان استعفا داد/ معرفی رئیس پلیس جدید

رئیس پلیس کابل پس از حملات اخیر طالبان استعفا داد/ معرفی رئیس پلیس جدید

پس از رخ دادن دست کم 9 حمله شبه‌نظامیان در دو هفته اخیر در کابل و هدف گرفته شدن مجتمع‌های خارجی، خودروهای سفارتخانه‌ها و نیروهای آمریکایی، رئیس پلیس این شهر امروز (یکشنبه) استعفا داد و ژنرال عبدالرحمان رحیمی" جانشین وی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال "ظاهر ظاهر"، رئیس پلیس کابل اندکی پس از آنکه تایید کرد، در یکی از حمله‌های طالبان در عصر روز شنبه 3 تن اهل آفریقای جنوبی، یک پدر به همراه دختر و پسرش و یک شهروند افغان کشته شدند استعفا داد.

ژنرال ظاهر گفت: رئیس یک سازمان خارجی به همراه پسر و دختر کشته شدند اما هویت این سازمان هنوز تایید نشده است. مهاجهان به محض ورود به ساختمان رئیس این سازمان را کشتند.

سخنگوی پلیس کابل پس از این حادثه گفت: ژنرال ظاهر ظاهر به وزارت کشور گفت که دیگر نمی‌خواهد به کارش به عنوان رئیس پلیس کابل ادامه دهد و می‌خواهد استعفا دهد. وزارت کشور نیز استعفای او را پذیرفته است.

ژنرال عبدالرحمان رحیمی" پیش از این رئیس پلیس ولایت بلخ بود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتر مدعی شد در مجتمعی که روز شنبه هدف قرار گرفت، یک گروه خارجی وجود داشت و نشست بازدیدکنندگان استرالیایی در آنجا برگزار شده بود.

ماموریت نظامی ناتو تحت رهبری آمریکا در افغانستان 13 دسامبر سال جاری میلادی پایان می‌یابد و ماموریت حمایت و آموزش ارتش و پلیس افغان که مسئولیت کامل مقابله با طالبان را برعهده دارند، جایگزین آن می‌شود.

انتهای پیام

کد N605476

وبگردی