آفتاب
فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور تاکید کرد

ارایه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی به زندانیان

ارایه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی به زندانیان

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه وظیفه عمده سازمان زندان‌ها نگهداری زندانیان است، گفت: سازمان زندان‌ها وظیفه خطیر، اساسی و باطنی اقدامات تامینی و تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، بهداشتی، اشتغالزایی، حرفه‌آموزی و ... را عهده‌دار بوده و اجرای بهینه این فعالیت‌ها در گرو داشتن امنیت مناسب است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی محمودی در جلسه تودیع و معارفه فرماندهان یگان حفاظت زندان‌های استان زنجان با بیان اینکه نیروهای ایثارگر انتظامی زحمات شبانه‌روزی و تلاش‌های امنیتی زیادی را در زمینه شناسایی و دستگیری مجرمان متقبل می‌شوند که اگر مجرمان دستگیر شده بدون انجام برنامه‌های اصلاحی و تربیتی نگهداری شوند و تغییرات مفیدی در رفتار آن‌ها صورت نپذیرد، تأثیری در روحیه آن‌ها نداشته و با همان وضعیت نابهنجار به جامعه باز می‌گردند.

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت و مقوله انتظامی از سابقه دیرینه‌ای در سازمان زندان‌ها برخوردار بوده و متولی ایجاد نظم و انضباط، استقرار امنیت، حفظ و حراست از زندان‌ها را بر عهده داشته و در حال حاضر بیش از 20 وظیفه و ماموریت اساسی را پیگیری می‌کند، اضافه کرد: اقدامات فرهنگی و تربیتی از دستاوردهای ارزشمند زندانبانی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و جایگاه والایی در اصلاح و تربیت زندانیان دارد.

محمودی در ادامه سخنانش به وجود تعامل و همکاری صمیمانه متقابل با نیروی انتظامی برای رسیدن به اهداف امنیتی در زندان‌ها پرداخت و افزود: نیروهای یگان حفاظت زندان‌ها بخشی از سربازان گمنام امام زمان بوده و وظایف ارزشمند و خدمات طاقت‌فرسایی را بر عهده دارند. یکی از رموز موفقیت این خدمتگزاران عرصه‌های اصلاحی و تربیتی همین تعامل و همدلی با نیروهای انتظامی بوده و مقوله‌های آموزش و آمادگی از ارکان امنیت در زندان‌ها به‌شمار می‌آید.

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌های کشور در حاشیه بازدید از زندان‌های استان زنجان با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در زندان‌های استان اظهار کرد: الحمدالله اقدامات خوب و شایسته همه همکاران قابل تحسین است و نسبت به بازدید گذشته وضعیت یگان حفاظت زندان‌های استان به طور چشمگیری ارتقاء یافته که مرهون توجه مدیرکل و سایر مسئولین ذیربط است و امیدواریم با معرفی افسر شایسته‌ای به عنوان فرمانده یگان حفاظت استان شاهد بهبود روش‌ها و شرایط موجود باشیم.

انتهای پیام

کد N605365

وبگردی