آفتاب

رئیس جدید ستاد مشترک ارتش اسرائیل کیست؟

رئیس جدید ستاد مشترک ارتش اسرائیل کیست؟

تسنیم نوشت:

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به طور رسمی ژنرال «گادی آیزنکوت» را به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش و ژنرال «یائیر گولان» را به عنوان معاون وی منصوب کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، ژنرال گادی آیزنکوت به عنوان بیست و یکمین رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم تعیین شد.
ایزنکوت 54 ساله در طبریا از پدر و مادر مهاجر مغربی متولد شد . وی بین سال های 1984-85 فرمانده گردان ضد زره در لشگر گولانی بود و تعدادی از عملیات های این گردان در لبنان را فرماندهی کرد و پس از آن منصب معاون فرمانده لشگر گولانی را بر عهده گرفت.

در سال 1992 به درجه سرهنگ نایل آمد و به عنوان فرمانده گردان و سپس فرمانده لشگر تعیین شد و در سال 1997 به عنوان فرمانده لشگر گولانی منصوب شد و بسیاری از نبردها در جنوب لبنان را فرماندهی کرد.
وی در سال 1999 به درجه سرتیپ ارتقا یافت و به عنوان مشاور نظامی «ایهود باراک» نخست وزیر وقت و سپس مشاور نظامی «آریل شارون» نخست وزیر اسبق تعیین شد.

در سال 2001 نیز به عنوان فرمانده یگان ذخیره زرهی و در سال 2003 به عنوان فرمانده یگان کرانه باختری برگزیده شد و نقش محوری در سرکوب انتفاضه دوم فلسطینیان ایفا کرد و عملیات یورش به نابلس در سال 2004 را فرماندهی کرد.
در سال 2005 به درجه سرلشگر ارتقا یافت و به عنوان فرمانده شعبه عملیات در فرماندهی کل تعیین شد و در جنگ دوم لبنان شرکت کرد و پس از جنگ به دنبال استعفای «اودی ادم» به عنوان فرمانده منطقه شمالی منصوب شد.
وی از جمله افراد در ارتش بود که از سرسخت ترین طرفداران بمباران افراطی و شدید مناطقی بود که از آنجا اهداف اسرائیلی مورد شلیک موشک ها و تیراندازی قرار می گرفت.

یائیر گولان معاون رئیس ستاد مشترک
گولان 52 ساله حیات نظامی خود را در یگان چتربازان آغاز کرد و به عنوان سرباز در جنگ نخست لبنان شرکت نمود و در حمله به روستای میدون لبنان و تخریب آن که به فرماندهی شائول موفاز انجام شد، به عنوان افسر شرکت داشت.
وی در سال 1997 زمانی که فرمانده گردان بود در درگیری با یک گروه وابسته به حزب الله زخمی شد. مابین سال های 1998 - 2000 منصب رئیس شعبه عملیات در فرماندهی کل را بر عهده داشت و بین سالهای 2000- 2002 لشگر ناحل را فرماندهی کرد. در جریان انتفاضه دوم یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل بود که عملیات یورش به شهرک ها و شهرهای فلسطین و کشتار مبارزان مقاومت را فرماندهی کرد.

گولان ما بین سال های 2005 - 2007 فرمانده یگان کرانه باختری بود که به افسران تحت امر خود دستور استفاده از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی را صادر کرد.
در سال 2008 به عنوان فرمانده جبهه داخلی و ما بین سال های 2011 - 2014 به عنوان فرمانده منطقه شمال تعیین شد.

5252

کد N605351

وبگردی