آفتاب

رئیس سازمان اطلاعات هند: داعش و القاعده چالشی جدی برای ما هستند

رئیس سازمان اطلاعات هند: داعش و القاعده چالشی جدی برای ما هستند

رئیس سازمان اطلاعات هند امروز (یکشنبه) تاکید کرد که داعش و القاعده چالشی جدی برای امنیت هند هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، آصف ابراهیم، رئیس سازمان اطلاعات هند در جریان کنفرانسی امنیتی در درگواهاتی گفت: داعش و القاعده چالشی جدی برای هند محسوب می‌شوند.

سخنان آصف ابراهیم درحالی ایراد می‌شود که وضعیت امنیتی در منطقه شمال شرق هند همچنان بی‌ثبات و متزلزل است.

در کنفرانس امروز نارندرا مودی، نخست وزیر هند، وزیر کشور، سر وزیران ایالت شمال شرقی هند و افسران ارشد پلیس شرکت دارند.

وزیر کشور هند گفت: دولت نسبت به اینکه جوانان جذب داعش می‌شوند و به این شبه نظامیان می‌پیوندند بسیار نگران است. این گروه افراط‌گر خطری واضح و جدی برای هند است.

وی افزود: جوانان گمراه شده‌ای وجود دارند که جذب گروه‌هایی همچون داعش می‌شوند. ما نسبت به این مساله نگرانیم و القاعده را چالشی جدی و مهم برای هند می‌دانیم.

دادگاه "تحقیقات ملی هند" اوایل روز شنبه عارف مجید، یکی از چهار جوانی را که به عراق رفته بود و گمان می‌رود که به داعش پیوسته باشد، به زندادن محکوم کرد.

البته گزارش‌های متناقضی درباره این مساله وجود دارد که چطور عارف مجید به کمپ داعش در عراق رسیده و در چه نوع حملاتی شرکت داشته است.

یکی ازمقامات ارشد اداره اطلاعات گفت: مجید متهم است که به عنوان یکی از اعضای داعش حدود 55 تن را کشته و به کشورش بازگشته و دلیلش این بوده که این گروه دستمزدی به او پرداخت نکرده است.

یکی دیگر از گزارش‌ها حاکی از آن است که ادعا می‌شود 2000 دلار برای درمان جراحت‌های عارف مجید در جریان مبارزاتش در عراق پرداخت شده است. اگر این گزارش درست باشد، مقامات محلی گمان می‌کنند که داعش قصد داشته تا عارف مجید را با اهداف خاصی به هند بازگرداند.

هرجیت مسیح، یک شهروند هندی دیگر نیز روز جمعه از دست شبه نظامیان داعش فرار کرد. سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند تایید کرد که هرجیت تحت نظر دولت قرار دارد.

انتهای پیام

کد N605230

وبگردی