آفتاب
پورمختار در نطق میان‌دستور:

شرط تحقق اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد اداری است/ روسای قوا ورود کنند

شرط تحقق اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد اداری است/ روسای قوا ورود کنند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد اداری است که ورود سران قوا به این مساله و نیز برخورد قاطع با متخلفین از جمله ضروریات در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در نطق میان‌دستور خود با اشاره به اینکه نیاز مدیریت امروز برخورداری از فرهنگ بسیجی است، گفت: همانطور که این فرهنگ در 8 سال جنگ تحمیلی پیروزی بر دشمنان را رقم زد، لازم است که امروز نیز همه مسئولان با تمسک بر فرهنگ بسیجی مدیریت جهادی را برای گذر از شرایط فعلی و خلق حماسه اقتصادی عملی سازند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس افزود: مدرس با درک جدی خود از مساله قانون و قانونگذاری تمام همت خود را برای جلوگیری از انحراف مجلس به کار گرفت و ماموریت خود را در قالب نمایندگی به انجام رساند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: صحت عمل مجلس ضامن اجرای قانون است و نمایندگان در این امر مسئولیت تاریخی دارند تا به دور از توجه به حرف و حدیث‌ها، مقوله نظارت را دریابند.

پورمختار با تقدیر از سیاست‌های دولت در مدیریت و جدیت در مذاکرات تصریح کرد: امیدواریم تیم مذاکره‌کننده بدون نگرانی از شکست در مذاکرات در چارچوب خطوط قرمز حرکت کند؛ چراکه پیروزی همواره از آن ملت است.

وی با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در انتظار برداشتن گام های عملی از سوی دولت هستیم؛ به ویژه در حمایت از تولید، الزام بانک‌ها برای حرکت به سمت تولید و برقراری تسهیلات برای تولیدکنندگان که می‌تواند اقتصاد را از رکود خارج کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: متولیان امور فرهنگی کشور در گسترش فرهنگ اسلامی و قرآنی و پیوند آنها با یکدیگر برای ارتقاء کیفیت محصولات داخلی و جهاد و شبانه‌روزی در عرصه‌های تولید مسئولیت تاریخی دارند.

پورمختار افزود: از ارکان سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد اداری است که لازمه آن ورود سران قوا، اصلاح نابسامانی و برخورد قاطع با متخلفین در هر مقامی می باشد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: حمایت از سرمایه و کار ایرانی که شعار سال بوده، همچنان از ضرورت های اقتصاد مقاومتی است، حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد امنیت روانی برای فعالیت سالم آنها ضروری است، اما برخی کارشکنی‌ها زمینه خروج سرمایه‌گذاران را فراهم کرده و حتی در برخی موارد سرمایه‌داران خوف انگ و وصله دارند.

کد N605119

وبگردی