آفتاب
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

توان موشکی ایران مثل توان هسته‌ای ذاتی و خودکفاست/بُرد موشک‌ها متناسب با تهدیدات است

توان موشکی ایران مثل توان هسته‌ای ذاتی و خودکفاست/بُرد موشک‌ها متناسب با تهدیدات است

در حال حاضر هیچ تهدید نظامی در آتیه نزدیک نمی‌تواند برای ایران باشد نه اینکه نخواهند، بلکه نمی‌توانند و این اقدام هزینه سنگینی برایشان دارد لذا این را از دستور کارهای خود خارج کرده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاكید كرد: توان موشکی ایران مثل توان هسته‌ای، ذاتی، بومی، خوداتکا و خودکفاست

به گزارش ایلنا، علی شمخانی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پدافند هوایی که در دانشگاه پدافند انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: تست‌ها و بُردهای موشکی ایران متناسب با تهدیدات است و هیچ انحرافی به سمت سلاح‌های غیر متعارف ندارد.

وی تاكید كرد كه موضوع موشكی از سوی بیگانگان «نظارت بردار» نبوده و نیست.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امینت ملی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) را یک مرکز عملیاتی دانست که قدرت بازدارندگی را به همراه سایر نیروها پیش می‌برد و افزود: این قرارگاه دستاوردهای خوبی را با کمک دانشگاه‌ها و مراکز نظامی به دست آورده و در همه نقاط مورد نیاز پدافند نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

شمخانی با بیان اینکه دشمنان ناهمطراز ایران از قدرت بالایی در حوزه هوایی برخوردارند، اظهار داشت: ما نیز در خصوص پدافند هوایی راه درازی در پیش داریم. قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) آسمان ایران را امن کرده و امروز فضای جمهوری اسلامی، امن‌ترین فضا برای پروازهای غیر نظامی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: در حال حاضر هیچ تهدید نظامی در آتیه نزدیک نمی‌تواند برای ایران باشد نه اینکه نخواهند، بلکه نمی‌توانند و این اقدام هزینه سنگینی برایشان دارد لذا این را از دستور کارهای خود خارج کرده‌اند.

وی با یادآوری اینکه در حوزه پدافنند هوایی، توان شناسایی اهداف به خوبی توسعه یافته و در افزایش توان موشکی نیز کار جدی شده است، تصریح كرد: توان موشکی ایران مثل توان هسته‌ای، ذاتی، بومی، خوداتکا و خودکفاست و این توان مانند صنعت هسته ای به دنبال اقدامات صلح آمیز است.

کد N605043

وبگردی