آفتاب

ادعای مخالفان سوری درباره مخالفت دمشق با تشکیل دولت انتقالی

ادعای مخالفان سوری درباره مخالفت دمشق با تشکیل دولت انتقالی

یکی از اعضای ائتلاف مخالفان سوریه ادعا کرد که وزیر خارجه این کشور در جریان سفر خود به مسکو به اطلاع مسوولان روسی رساند که دمشق وارد هیچ‌گونه مذاکراتی درخصوص تشکیل دولت انتقالی نمی‌شود و همچنین مذاکرات با مخالفان خارج از سوریه را نمی‌پذیرد و تنها با مخالفانی مذاکره خواهد کرد که در سوریه زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کرده بودند که مسکو در جریان سفر اخیر ولید معلم، وزیر خارجه سوریه به روسیه این پیشنهاد را به وی مطرح کرد تا مذاکرات صلح ژنو از سر گرفته شود و دولت ائتلافی با حضور مخالفان تشکیل شود و دمشق در مورد برگزاری نشست ژنو 3 بیندیشد.

ولید معلم نیز در مصاحبه با شبکه المنار با اعلام اینکه دمشق آماده مذاکره با مخالفانی است که روی طرف‌های خارجی حساب باز نمی‌کنند دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را عالی توصیف کرد.

ولید معلم گفته است: آغاز مذاکرات با مخالفان همچنان به زمان نیاز دارد. ما بررسی‌های عمیق و طولانی‌مدتی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه درخصوص پیشنهادهای مسکو مبنی بر مذاکرات سوری – سوری داشتیم و به نتایجی دست یافتیم که برای دو طرف راضی‌کننده بود و از برجسته‌ترین این نتایج دستیابی به مکانیزم و راهکاری برای مذاکره درخصوص تدوین اصول مذاکره و اهداف آن است.

در همین حال احمد رمضان، عضو ائتلاف مخالفان سوریه در سخنانی در مصاحبه با شبکه راشا تودی اعلام کرد: ولید معلم در جریان سفر اخیر خود به روسیه و دیدار با مسوولان روسی اعلام کرد که دمشق شرکت در هرگونه مذاکراتی درخصوص تشکیل دولت انتقالی را رد می‌کند و همچنین با مخالفان خارجی بر سر میز مذاکرات نمی‌نشیند و تنها با مخالفانی گفت‌وگو می‌کند که در سوریه زندگی می‌کنند.

وی افزود: روسیه به این نتیجه دست یافته است که راهکار گفت‌وگو میان خود سوری‌ها فایده بیشتری از آنچه که در ژنو صورت گرفت، خواهد داشت و از اینجا بود که پیشنهادهایی را پس از گفت‌وگو با گروه‌های مخالف مطرح ساخت تا نشستی برای گفت‌وگو میان طرف‌های سوری برگزار شود.

انتهای پیام

کد N604778

وبگردی