آفتاب
همزمان با روز مجلس؛

لاریجانی از کتاب "تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران" رونمایی کرد

لاریجانی از کتاب "تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران" رونمایی کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی از کتاب «تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی» و همچنین تالار مجازی «گفت وگوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی» رونمایی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از کتاب «تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی» و همچنین تالار مجازی «گفت وگوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی» رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی با حضور در تالار آفتاب مجلس شورای اسلانی به همراه کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش های مجلس و جواد جهانگیرزاده، قائم مقام این مرکز مطالعاتی از  کتاب «تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی» و تالار مجازی «گفت وگوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی» رونمایی کرد.

گفتنی است که مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور مرور مراحل تاریخی، مطالب کتاب «تاریخ مجالس قانون‌گذاری در ایران از مشروطه تا پیروزی انقلاب اسلامی» با نگاهی به آمار کمی و کیفی مجالس قانون‌گذاری در کشور جمع‌آوری شده و به تناسب به بررسی شکل‌گیری، نحوه فعالیت‌های کمیسیون‌ها و مهم‌ترین مصوبات و راهکارهای ارائه شده هر دوره پرداخته است.

کتاب حاضر در قالب 35 فصل به بیان تغییرات ساختاری و کارکردهای مجالس ملی، سنا و کنگره و برخی رخدادهای مهم دوره‌های مختلف قانونگذاری در ایران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد.

این کتاب در 752 صفحه و به قیمت 350 هزار ریال منتشر شده است.

کد N604759

وبگردی