آفتاب

فعالان معترض در جمهوری چک با هدف استعفای رئیس‌جمهور راهپیمایی می‌کنند

فعالان معترض در جمهوری چک با هدف استعفای رئیس‌جمهور راهپیمایی می‌کنند

فعالان چند گروه جوان قصد دارند روز دوشنبه در پراگ، پایتخت جمهوری چک راهپیمایی کرده و خواستار استعفای رئیس جمهور کشورشان شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک، روزنامه "ملادا فرانتادنس" در وب سایت خود گزارش داد: نمایندگان گروه‌های مختلف جوانان قصد دارند روز دوشنبه راهپیمایی گسترده‌ای در پراگ برگزار کرده تا نسبت به سیاست‌ها و بیانیه‌های "میلوش زمان"، رئیس جمهوری چک اعتراض کرده و به او نامه‌ای که در آن خواستار استعفایش شده‌اند را تحویل دهند.

جری هوسنا، سخنگوی "رادیو چک" گفت، "میلوش زمان" به خاطر دشنام‌هایی که اخیرا روی آنتن گفته است، حق صحبت در برنامه‌های زنده این رادیو را ندارد.

گزارش شده که رادیو "پراها" در خشم شدید عمومی نسبت به میلوش زمان به خاطر سیاستش در رابطه با اوکراین و چین دست دارد.

میلوش زمان 17 نوامبر سال جاری میلادی در مصاحبه با "کانال 1 روسیه" آنچه در اوکراین رخ می‌دهد را یک جنگ داخلی نامید و از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه از سوی غرب به خاطر نقش ادعا شده مسکو در بحران اوکراین انتقاد کرد.

به گفته گزارش برخی رسانه‌های جمهوری چک، "میلوش زمان" همچنین به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با چین است که از سوی شهروندان جمهوری چک که فکر می‌کنند این سیاست احتمالا مملو از مسائلی است که انظار عمومی از آن هیچ اطلاعی ندارند، زیر سوال رفته است.

انتهای پیام

کد N604755

وبگردی