آفتاب
جلیلی در گفت‌وگو با مهر:

ساختار فعلی مجلس پاسخگوی نیازهای موجود نیست

ساختار فعلی مجلس پاسخگوی نیازهای موجود نیست

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس با اشاره به مهم‌ترین نقد وارد به مجلس، عنوان کرد: ساختار فعلی مجلس به خصوص ساختار سازمانی آن با توجه به وظایفی که بر عهده مجلس است، پاسخگوی نیازهای موجود نیست.

اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجد سلیمان در آستانه روز مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به ویژگی‌های مجلس کارآمد، گفت: مجلس کارآمد، مجلسی است که حضور مجموعه عوامل فعال بخش‌های مختلف آن در راستای وظایف و ماموریت‌های محول، کار قانونگذاری و نظارت را به درستی انجام دهد.

وی افزود: در حوزه پارلمان و نمایندگان، دو بحث عمده قانونگذاری و نظارت به عنوان اصلی‌ترین وظایف این قوه مد نظر است و در عین حال حضور کارآمد و موثر در بخش‌های تخصصی چه کمیسیون‌ها و چه صحن علنی و نیز نشست‌های مربوطه، از دیگر عوامل کارآمدی یک مجلس اسلامی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: آنچه باید در نظر گرفت، تلاش برای ارتقای شاخصه‌هایی است که در خود مجلس به عنوان معیار در حوزه عملکردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ قوانین اثربخش، حضور فعال، پیگیری تا وصول نتیجه و همکاری با بخش‌های نظارتی برای تطبیق آنها با شاخصه‌هایی که در قالب قانون تصویب می‌شود، از جمله شاخصه‌های مجلس کارآمد است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس با اشاره به مهم‌ترین نقد وارد به مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: ساختار فعلی مجلس به خصوص ساختار سازمانی آن با توجه به وظایفی که بر عهده مجلس است، پاسخگوی نیازهای موجود نیست؛ ساختار اداری مجلس نیازمند اصلاح جدی است بخصوص در بخش فرآیندها، این نیاز ضروری است.

جلیلی گفت: در برخی موارد، مسائل و فرآیندهایی که انتظار می‌رود با هماهنگی در مجلس صورت بگیرد یا با کندی و یا با تداخل همراه است که هزینه مجموعه این اقدامات هم عمدتا بالاست.

کد N604754

وبگردی