آفتاب

دیدار سیسی و عباس در قاهره / مصر درباره تغییرات در رفح به فلسطین اطمینان داد

دیدار سیسی و عباس در قاهره / مصر درباره تغییرات در رفح به فلسطین اطمینان داد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس جمهوری مصر در قاهره دیدار و در خصوص اوضاع فلسطین و تلاش‌های صورت گرفته برای حل مساله فلسطین و بحث و گفت‌وگو کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس جمهوری مصر در قاهره دیدار و در خصوص اوضاع فلسطین و تلاش‌های صورت گرفته برای حل مساله فلسطین و بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، علاء یوسف، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره دیدار و تاکید کرد: تمامی اقدامات که توسط مقامات مصر در رفح اتخاذ شده برای برقراری امنیت در مرزهای مصر و حمایت از فلسطین‌ها در نوار غزه است.

سیسی در این دیدار خاطرنشان کرد: مصر همواره موضعی ثابت در حمایت از مساله فلسطین تا زمان حل این مساله با تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی دارد.

وی گفت: در حال حاضر باید اقداماتی برای امیدوار کردن فلسطینی‌ها و فراهم سازی تضمین‌های بین‌المللی جهت تشویق اسرائیل برای پیشبرد روند صلح اتخاذ شود.

سیسی ضمن تاکید بر حمایت کامل مصر از گزینه‌های مردم فلسطین گفت: مساله فلسطین جزو اولویت‌های سیاست خارجه مصر است و همواره در لیست کار تمامی دیدارهای ماست. حل مساله فلسطین مساله اصلی برای تحقق امنیت و ثبات در خاورمیانه است و بسیاری از بهانه‌ها و اقدامات ترویج‌ کنندگان افکار تکفیری جهت بر هم زدن ثبات منطقه را از بین می‌برد.

محمود عباس نیز دستاوردهای سیاسی مصر در داخل و خارج را ستود و به موفقیت سفر دوره‌ای سیسی به اروپا که موجب احیای نقش و جایگاه مصر در عرصه بین‌الملل می‌شود، اشاره کرد.

عباس همچنین از سیسی به دیل تلاش برای دفاع از مساله فلسطین قدردانی کرد و وی را در جریان نتایج تماس‌ها و تلاش‌های بین‌المللی خود و تلاش‌های صورت گرفته برای حل و فصل مساله فلسطین گذاشت.

وی همچنین به خواسته فلسطینی‌ها که در این چارچوب ارائه شده، اشاره کرد که شامل توقف شهرک‌سازی‌ها، آزادی اسیران فلسطین، توقف تجاوزات و یورش به مسجد الاقصی، خروج از مناطق "الف" در کرانه باختری جهت فراهم سازی فضا جهت از سرگیری مذاکرات می‌شود.

عباس همچنین بر لزوم استفاده از فرصت و پیشبرد تلاش‌ها برای بازسازی نوار غزه تاکید کرد.

در این دیدار سامح شکری وزیر خارجه مصر، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین و صائب عریقات مذاکره کننده فلسطینی حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N604681

وبگردی