آفتاب
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی:

ورود علم هسته‌ای به زندگی مردم سبب همراهی آنان با نظام می‌شود

ورود علم هسته‌ای به زندگی مردم سبب همراهی آنان با نظام می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ورود علم هسته‌ای به زندگی مردم سبب همراهی آنان با نظام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، "حسین خلفی" در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری، گفت: در مورد ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی شهید شهریاری صحبت‌های زیادی شده است و به برکت خون شهدا است که کشور حالت ثبات و رو به جلو دارد که امیدواریم این وضعیت تداوم یابد.

وی افزود: از سال 70 با شهید شهریاری دوست بودم که داشتن روحیه گذشت علمی و بینش عمیق وی سبب شده بود به منشا علوم اشراف داشته باشد، به همین جهت همواره دوستان و همکاران این شهید به بودن در کنار او افتخار می‌کردند. شهید شهریاری در کنار بینش عمیق دارای خصیصه دوراندیشی بود و همین موضوع سبب شده بود که همواره چند قدم از سایر افراد جلوتر باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این شهید تاکید داشت که باید علم و دانش را به دل جامعه برد و به مردم شناساند و توانست مقامات را متقاعد کرد که برای توسعه پایدار هسته‌ای باید این علم وارد زندگی مردم شود، در این صورت می‌توان از مردم انتظار حمایت داشت و خداوند را شاکریم که این مهم به خوبی محقق شده است.

وی اظهار کرد: مردم ایران به قدری حق‌شناس هستند که همواره از نظام، سیاست و رهبری دفاع کرده‌اند و این دانش و سودمندی آن کمک بزرگی برای بالا بردن کیفیت زندگی مردم است، لذا مردم راضی هستند برای رسیدن به توسعه پایدار هسته‌ای ظلم‌هایی را که به آنان می‌شود تحمل کنند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در دوستی با مجید شهریاری همواره احساس می‌کردم کمبود فعالیت‌های عملیاتی او را ناراحت می‌کند، به گونه‌ای که می‌گفت آرزو دارد یکی از سیستم‌های پرتودهی گاما در کشور ساخته شود که خدا را شاکریم این سیستم سال گذشته در کشور کاملاً بومی شد و در زمینه ارتقاء سلامت فعالیت می‌کند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های شهید دکتر شهریاری کاملاً شجاعانه بود. مثلاً تا قبل از وی کسی جرات نمی‌کرد وارد کدهای محاسباتی شود. در واقع معتقدیم انقلاب نرم‌افزاری یکی از انقلاب‌های مهم کشور است. مثلاً مجتمع راکتور تهران که قبل از انقلاب توسط پاکستانی‌ها اداره می‌شد در سال 85 با تحریم رادیو دارو به تولید آن پرداخت و هم‌اکنون امیدواریم با صدور خدمات علمی، زیرساخت تولید استاندارد و صادرات در کشور فراهم شود.

رییس دانشگاه زنجان نیز در این مراسم گفت: دوستان و همکاران شهید شهریاری همواره بر مومن بودن وی تاکید دارند و همواره همکلاسی‌های وی اعلام می‌کنند که این شهید به عنوان فردی درس‌خوان در کلاس‌های درس مطرح بود که با کمی تامل در زندگی و شخصیت این شهید بزرگوار مشخص می‌شود که وی ودیعه‌ای از سوی خداوند برای سرافرازی کشور بود.

خلیل جمشیدی افزود: تا زمانی که ایمان و علم به نقطه اوج خود نرسد شهادت اتفاق نمی‌افتد و لذا در خصوص این شهید نیز علم و ایمان در نقطه اوج با یکدیگر تلاقی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره تلاش کرده‌اند نشان دهند که معنویت و دین‌داری مانع توسعه و رشد است، ولی شهدا ثابت کرده‌اند که هم می‌توان دین‌دار بود و هم علم را به نقطه اوج خود رساند که سبب افتخارات کشور و مصون بودن از شیطنت‌ها و مشکلات در برابر صف‌آرایی زورگویان است و قطعاً این امنیت و اعتماد به نفس بالا در سایه توجه خداوند و ودیعه‌های او است.

این مسئول اظهار کرد: توجه خداوند به کشور سبب شده است هم‌اکنون در کشور در نهایت امنیت باشیم و با وجود فشارهای زیاد کمر خم نکنیم که امیدواریم به برکت خون شهدا متوجه وظایف خود بوده و راه شهدا را استمرار دهیم.

انتهای پیام

کد N604670

وبگردی