آفتاب
جلالی در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی،

توصیه‌های رهبری درباره عدم وابستگی به درآمدهای نفتی نصب‌العین مسئولان قرار گیرد

توصیه‌های رهبری درباره عدم وابستگی به درآمدهای نفتی نصب‌العین مسئولان قرار گیرد

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه سیاست‌های کلان مالیاتی نقش مهمی در ایجاد اقتصاد بدون نفت بازی می‌کنند، گفت: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره عدم وابستگی به درآمدهای نفتی نصب العین مسئولان قرار گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی عسگری، معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

جلالی در این نشست با اشاره به شرایط رکود و تورم موجود در کشور، گفت: برنامه‌های مالیاتی دولت با لحاظ کامل شرایط فعلی برنامه‌ریزی، طراحی و اجرایی گردد تا ازیک‌سو حداقل کاهش درآمدهای دولتی را شاهد باشیم و ازسوی‌دیگر تولید و صنعت با محدودیت مواجه نشود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد بدون نفت، تصریح کرد: اداره اقتصاد کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی ازجمله مواردی است که کراراً در سال‌های گذشته ازسوی مقام معظم رهبری به دولت‌ها و مجالس توصیه شده است و اکنون نیز با در نظر گرفتن شرایط فعلی کشور این راهبرد و درایت، بیش از پیش کارگشا خواهد بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با بینش بالای خود به‌درستی این مسئله را به مسئولان تذکر دادند و اکنون تنها راه خروج از مشکلات اقتصادی و تهدیدهای خارجی، قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی است که توصیه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه باید نصب‌العین مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تأکید کرد: سیاست‌های کلان مالیاتی نقش مهمی در ایجاد اقتصاد بدون نفت بازی می‌کنند که در این راه چند مسئله ضروری به‌نظر می‌رسد که نخستین مسئله آن تعادل در اجرای سیاست‌های مالیاتی و تناسب آنها با میزان واقعی رکود، تورم و رشد اقتصادی کشور است.

وی دومین مسئله را برقراری نظام شفاف مالی در کشور، مشخص شدن درآمدها، تجمیع اطلاعات حساب‌های بانکی و ساماندهی کانال‌های غیربانکی انتقال پول در کشور دانست.

جلالی تأکید کرد: سیاست‌های مالیاتی نباید به‌گونه‌ای باشد که مالیات‌دهندگان کشور، فقط به کارمندان، کارگران، تولیدکنندگان و صنعتگران محدود شود و واسطه‌گران و دلالان با استفاده از خلأهای موجود در مکانیسم‌های مالیالتی، از زیر پرداخت‌ مالیات شانه خالی کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان از آمادگی این مرکز جهت آماده کردن پیش‌نویس طرح‌های قانونی لازم و رفع قوانین معارض در بخش‌ مالیاتی کشور خبر داد.

علی عسگری نیز در این نشست گزارشی از اجرای طرح‌های مالیاتی در چند سال اخیر و مشکلات موجود ارائه نمود.

انتهای پیام

کد N604661

وبگردی