آفتاب
جلالی در دیدار با مدیرعامل بانک ملت:

بانک‌ها زمینه انتقال نقدینگی به بخش تولید را فراهم کنند

بانک‌ها زمینه انتقال نقدینگی به بخش تولید را فراهم کنند

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه بانک‌ها زمینه انتقال نقدینگی به بخش تولید را فراهم کنند، گفت: مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر در بخش تقنین و اجرا تلاش کنند تا نقش بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی پررنگ‌تر شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمدرضا ساروخانی، مدیرعامل بانک ملت با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.

جلالی در این جلسه با اشاره به زمینه‌های موجود مبنی‌بر همکاری بین بانک ملت و مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: همکاری‌های کارشناسی دو جانبه بین مرکز پژوهش‌ها و بانک ملت زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک در جهت بررسی نیازهای قانونی سیستم بانکی کشور را فراهم می‌کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در تشریح فعالیت‌های پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس، یادآور شد: این مرکز به صورت نوبه‌ای گزارش‌هایی در حوزه کسب و کار تهیه، تدوین و منتشر می‌کند و مشکلات و موانع در این حوزه را به خوبی بیان می‌نماید.

جلالی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، تصریح کرد: مجلس و دولت باید با همکاری یکدیگر در بخش تقنین و اجرا تلاش کنند تا نقش بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی پررنگ‌تر شود که بانک‌ها نیز نقش مهمی در این مسیر برعهده دارند.

وی درباره تلاش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، توضیح داد: این مرکز طی دو سال گذشته جلسات در این‌باره منتشر و همچنین گزارش‌هایی درباره اقتصاد مقاومتی تهیه کرده است و همچنین برگزاری همایشی در این خصوص را در دستور کار دارد.

جلالی اقتصاد ایران را تقریبا بانک محور دانست و توضیح داد: از یک‌سو بخش‌های تولیدی فعال برای ادامه روند کار با ظرفیت بالاتر از حد کنونی، نیازمند اعتبار هستند و از سوی دیگر راه‌اندازی فضای‌ کسب و کار جدید نیز نیازمند تسهیلات بانکی هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد بانک‌ها باید زمینه انتقال نقدینگی به سمت تولید را ایجاد کنند تا دغدغه‌های صنعتگران و تولیدکنندگان تا حدودی برطرف گردد.

ساروخانی، مدیرعامل بانک ملت در این نشست با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه ابراز امیدواری کرد که این نشست سرآغاز تعامل علمی و پژوهشی بین بانک ملت و مرکز پژوهش‌های مجلس باشد.

وی با اشاره به گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه پولی و بانکی کشور، تصریح کرد: گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها در این بخش با نگاهی کارشناسی صورت گرفته است که می‌تواند به خوبی از آنها بهره گرفت.

مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی باید زمینه‌های زیرساختی آن را به خوبی فراهم آورد و از بیان شعارهای بدون عمل خودداری کرد.

انتهای پیام

کد N604644

وبگردی