آفتاب
جواد کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران؛

سوال از ظریف طبق توافقات به تاخیر افتاده است

سوال از ظریف طبق توافقات به تاخیر افتاده است

دیروز خود وزیر خارجه اصرار داشت که امروز در صحن علنی حاضر شود و به سؤال تجمیع شده پاسخ دهد اما با توجه به اینکه روز گذشته آقای وزیر خارجه در جلسه غیرعلنی پارلمان حضور یافته بود، اعضای هیأت رئیسه و آقای لاریجانی اکراه داشتند وزیر خارجه دو روز پشت سر هم به مجلس بیاید و نظرش نسبت به این موضوع مثبت نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: سؤالی که حاصل تجمیع 7 سؤال بوده و به امضای 100 نماینده رسیده باشد، هرگز از دستور کار مجلس خارج نمی‌شود و بررسی سؤال از وزیر خارجه طبق توافقات، به تاخیر افتاده است.

به‌گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، جواد کریمی قدوسی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سؤال از وزیر امور خارجه، گفت: دیروز خود آقای ظریف اصرار داشتند در صحن علنی حاضر شوند و به سؤال نمایندگان مجلس، پاسخ دهند اما با توجه به اینکه روز گذشته آقای ظریف در جلسه غیرعلنی پارلمان حضور یافته بود، اعضای هیأت رئیسه اکراه داشتند ایشان دو روز پشت سر هم به مجلس بیاید.

کریمی قدوسی افزود: بنا بر این شد سه‌شنبه هفته آینده 18 آذر ماه 7 سؤال تجمیع شده نمایندگان از وزیر خارجه در دستور کار قرار گیرد اما با توجه به اینکه هفته آتی اجلاس ضد خشونت در تهران برگزار می‌شود، وزیر خارجه نمی‌تواند هفته بعد به مجلس بیاید. به همین دلیل اگر پارلمان دو هفته بعد نشست علنی داشته باشد، سؤال دو هفته آینده به صحن علنی می‌آید و ما به آقای وزیر گفتیم شما به اجلاس‌تان برسید.

کریمی‌قدوسی در ادامه درپاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا اینقدر این سؤال را تمدید و به آینده موکول می‌کنید، گفت:‌ همانطور که دولت تمدید می‌کند، ما هم تمدید می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص اخبار از دستور کار خارج شدن این سؤال٬ گفت: سؤالی که حاصل تجمیع 7 سؤال بوده و به امضای 100 نماینده رسیده باشد، هرگز از دستور کار خارج نمی‌شود.

کد N604586

وبگردی