آفتاب

کردهای سوریه: داعش اکنون حملاتش را از خاک ترکیه علیه کوبانی انجام می‌دهد/ آنکارا:صحت ندارد

کردهای سوریه: داعش اکنون حملاتش را از خاک ترکیه علیه کوبانی انجام می‌دهد/ آنکارا:صحت ندارد

آنکارا اتهامات مبنی بر اینکه اعضای داعش از خاک این کشور اقدام به حمله به شهر کوبانی می‌کنند را رد کرد.

آنکارا اتهامات مبنی بر اینکه اعضای داعش از خاک این کشور اقدام به حمله به شهر کوبانی می‌کنند را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه داعش اقدام به انجام حملاتی بصورت همزمان به شهر کوبانی از مرز مرشد پینار کرده که یکی از این حملات با خودروی بمب‌گذاری شده و از مرز سوریه انجام شده است. اتهامات مبنی بر اینکه این خودرو از خاک سوریه وارد این منطقه شده کاملا نادرست است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اعلام اینکه درگیری‌های شدیدی در شهر کردنشین کوبانی واقع در شمال سوریه میان کردها با تروریست‌های داعش در جریان است تاکید کرد که ترکیه به افراد مسلح وابسته به داعش اجازه داده است تا از خاک ترکیه دست به حملاتی به شهر مرزی کوبانی بزنند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه ترکیه را به دروغگویی متهم کرده و گفت که حمله‌ انتحاری داعشی‌ها از اراضی ترکیه صورت گرفته است.

رامی عبدالرحمان در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: ترکیه اجازه ورود نیروهای خارجی برای کمک به داعش را می‌دهد.

همزمان نواف خلیل، سخنگوی حزب اتحاد دموکرات کردها با طرح اتهامی مشابه گفت: داعش در گذشته از سه جهت به کوبانی حمله می‌کرد اما اخیرا از چهار جهت کوبانی را هدف حمله قرار داده است.

چهار شبه نظامی داعش خود را در کوبانی منفجر کردند که یکی از آنها سوار بر خودرو در مرز مرشدپینار اقدام به حمله کرد در این حملات و دیگر حملات در کوبانی 30 تن کشته شدند.

خلیل گفت که شبه نظامیان از پایگاه‌هایی در ترکیه و نزدیکی مرز به عنوان مقری برای انجام حملاتشان در کوبانی استفاده می‌کنند. وی حضور داعشی‌ها در منطقه در حالی که گشتی‌های ترکیه در منطقه حضور دارند را یک رسوایی خواند.

در بیانیه این حزب آمده است: همانطور که ماه‌هاست می‌گوییم این امر ثابت می‌کند که داعشی‌ها از سوی ترکیه حمایت می‌شوند.

انتهای پیام

کد N604580

وبگردی