آفتاب

بمالکی در بیروت: جهان به مقابله با تروریسم برخیزد/بیش از 50 درصد از خاک عراق آزاد شده است

بمالکی در بیروت: جهان به مقابله با تروریسم برخیزد/بیش از 50 درصد از خاک عراق آزاد شده است

معاون رئیس‌جمهوری عراق در سخنانی با بیان اینکه نیروهای عراقی بیش از 50 درصد از اراضی تحت تصرف داعش را بازپس گرفته‌اند، گفت: عراق گورستان داعش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی پس از آنکه وارد بیروت پایتخت لبنان شد، گفت: ما بیش از 50 درصد از اراضی تحت تصرف داعش را بازپس گرفتیم و تنها موصل و برخی از مناطق باقی مانده‌اند که از تصرف داعش بیرون بیایند.

وی با بیان اینکه عراق گورستان داعش خواهد بود، گفت: زمانی که به نابودی داعش در عراق فکر می‌کنیم باید در مورد پایان دادن به کار این گروه در سوریه نیز بیندیشیم چراکه سوریه و عراق ارتباط تاریخی با یکدیگر دارند و جامعه بین‌الملل باید دست به فعالیت‌های مشترکی برای مبارزه با تروریسم بزند.

مالکی گفت: ارتش نیروهای مردمی و مسوولان در مقابله با داعش و القاعده مشارکت کردند که این مساله نشانگر غیرت عراقی‌ها و اجرای فتوای مرجعیت است.

وی افزود: در مورد مساله حملات ائتلاف نیز باید بگویم که جنگنده‌های ائتلاف می‌توانند دست به حملاتی بزنند اما اراضی را آزاد نمی‌کنند بلکه این نیروهای مردمی و نیروهای عراقی هستند که در میدان جنگ حضور دارند و آنها هستند که اراضی را آزاد می‌کنند.

وی در سخنانی از فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت گفت: ما روابط قدیمی با دولت و مردم لبنان داریم و من امیدوارم که بتوانم موانعی را که در مسیر گسترش روابط در زمینه مبارزه با تروریسم و تروریست‌ها قرار دارد، کنار بزنیم. ما می‌خواهیم صفحه جدیدی در روابط خود باز کنیم و درصدد هستیم سیاست درهای باز را نسبت به تمامی جهانیان اجرا کنیم.

قرار است نوری مالکی در جریان این سفر خود با تعدادی از مسوولان لبنانی دیدار و با آنها درخصوص اوضاع کنونی منطقه و تقویت روابط دو جانبه میان لبنان و عراق بحث و گفت‌وگو کند. تعدادی از مسوولان حزب‌الله و جنبش أمل از جمله نماینده سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و وزراء، نمایندگان و مسوولانی از این دو حزب در لبنان به استقبال نوری مالکی آمدند.

انتهای پیام

کد N604564

وبگردی