آفتاب

آغاز راهپیمایی یک هفته ای به یادبود جوان سیاه پوست کشته شده در فرگوسن

آغاز راهپیمایی یک هفته ای به یادبود جوان سیاه پوست کشته شده در فرگوسن

واحدمرکزی خبر نوشت:

فعالان طرفدار حقوق بشر روز شنبه برای آغاز نخستین روز از راهپیمایی یک هفته ای به یادبود جوان سیاه پوستی که در شهر فرگوسن آمریکا به دست پلیس کشته شد، تجمع کردند.
تظاهر کنندگان برای محکوم کردن تصمیم دادگاه درمورد تبرئه مامور پلیس عامل قتل این جوان سیاه پوست در شهر کوچک فرگوسن واقع در ایالت میسوری به این اقدام مبادرت کرده اند.
به درخواست سازمان قدرتمند دفاع از رنگین پوستان، ده ها نفر از تظاهر کنندگان تجمع کردند و حدود شصت دستگاه موتورسیکلت سوار نیز در خیابانی که مایکل براون، جوان غیر مسلح، در آن به ضرب دست کم شش گلوله دارین ویلسون کشته شد، موتورهای خود را روشن و به ایجاد سر و صدا پرداختند.
این مکان قرار است نقطه آغاز یک راهپیمایی 192 کیلومتری قرار بگیرد که روز شنبه 16 کیلومتر از این مسیر پیموده خواهد شد. برگزار کنندگان این راهپیمایی امیدوارند هزاران نفر در حومه شهرهای سنت لوییس و جفرسون سیتی، مرکز ایالت میسوری به این راهپیمایی بپیوندند.
تظاهر کنندگان برکناری رئیس پلیس فرگوسن و اصلاحات بنیادی در دستگاه پلیس را در سطح ملی خواستارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرگوسن، ویلیام بروکس، رئیس سازمان دفاع از رنگین پوستان در جریان مراسمی مذهبی در شهر سنت لوییس، پیش از عزیمت به نقطه آغاز این راهپیمایی اعلام کرد « آنچه ما در اینجا به دنبال آن هستیم، عدالت برای خانواده ای عزادار است و همچنین اصلاحات بنیادی در نظامی است که بر جامعه زخم خورده نظارت می کند ».

4949

کد N604541

وبگردی