آفتاب
توکلی طی تذکری اعلام کرد:

انتقاد از تلاش مجدد دولت برای گنجاندن احکام بودجه در لایحه بودجه 94

انتقاد از تلاش مجدد دولت برای گنجاندن احکام بودجه در لایحه بودجه 94

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی فشرده احکام بودجه، گفت: خبرهایی به ما رسیده که دولت قصد دارد مجددا تبصره‌های زیادی را در قالب احکام بودجه در لایحه بودجه 94 به مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در دستور کار مجلس قرار گرفت.

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در ابتدای بررسی جزئیات این طرح، با اعلام تذکری گفت: با عجله برخلاف موادی از آیین‌نامه، در حال بررسی تبصره‌های بودجه هستیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس خبرهای واصله، دولت قصد دارد تبصره‌های زیادی را در لایحه بودجه اضافه کند.

وی خطاب به نایب رئیس مجلس گفت: مذاکره کنید که در لایحه بودجه فقط اعداد و ارقام بدهند.

اظهار داشت: اگر قرار باشد ما با عجله این طرح را بررسی کنیم و بعد دولت باز هم در لایحه بودجه تبصره بیاورد، دچار تناقض می‌شویم.

در ادامه محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی، ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: قطعا مسئولان محترم معاونت برنامه ریزی در جریان مصوبات مجلس هستند و با نگاه به این مصوبات، لایحه بودجه را ارائه می کنند. مذاکره هم خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: اما اگر احیانا در لایحه بودجه 94 مصوبات مجلس مغفول بود، ما هم در کمیسیون‌ها خصوصا تلفیق، به آن رسیدگی می کنیم، اما شایسته است دولت متوجه این تذکر باشد.

به گزارش مهر، مجلس شورای اسلامی طی سه هفته اخیر با برگزاری جلسات دو شیفته، در حال بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است که این طرح مربوط به احکام دائمی بودجه است، پیش از این دولت احکام دائمی بودجه را در قالب بودجه سالیانه می آورد، اما از سال گذشته شورای نگهبان اعلام کرد که نمی‌توان احکام دائمی را در قالب بودجه سنواتی آورد، به همین دلیل مقرر شد دولت، لایحه‌ای برای دائمی شدن این احکام به مجلس ارائه کند.

کد N604492

وبگردی